Nem volt zökkenőmentes futama Fernando Alonsónak, ám szerinte a maximumot ki tudták hozni belőle – egy, az F1-es Japán Nagydíj élő közvetítésében lejátszott megjegyzés azonban másra engedett következtetni.
Egy remek rajtot követően a hatodik helyen állt a spanyol, amikor a tizenegyedik körben kihívták első kerékcseréjére – ezt követően került bejátszásra a rádiózása, melyben így fogalmazott: „Az oroszlánok közé dobtatok egy ilyen korai kiállással.”
A leintést követően az Autosport oldala kérdezte Alonsót a megjegyzésről: „Nem voltam mérges. Ez egy klasszikus esete annak, amikor kontextus nélkül kerülnek be a rádiózások a közvetítésbe. Nem tudom, más pilóták mit mondanak, amikor egy olyan autó mögé szorulnak be, ami alapvetően lassabb náluk, az egyenesben mégis elhúznak, hiába van nyitva a DRS.”
„Lehet, elégedettek azzal, ha mögöttük maradnak” – folytatta a spanyol. „Azonban én szeretek motivált maradni, és megelőzni őket. A pályán, mint említettem, DRS-sel is lassabb voltam, ezért változtatnunk kellett a stratégián. Ezt megléptük és le is győztük őket, még akkor is, ha ebből a rádiózás volt a legemlékezetesebb.”
Bizalom a csapatban
Alonso utólag nem bánja a módosított stratégiát – elmondása szerint akkor is ugyan ott végeztek volna, ha az eredeti terveikhez tartják magukat: „Gyorsak voltunk ma, jobb volt a tempónk, mint amire számítottunk. A Ferrarik mögött voltam, Hamilton előtt – nem volt rajtam túl nagy nyomás.”
„Úgy emlékszem, valamikor a tizenkettedik kör környékén hívtak a boxba. Az oka pedig azt hiszem, Tsunoda volt, ami meglepett ezen a pályán. A kiállás után pedig egy nagyon hosszú etap várt ránk. Talán hibáztunk, de utólag könnyű okosnak lenni.”
„A végső eredmény szerintem így is a nyolcadik hely lett volna, az élcsapatok után. Egy kicsit frusztrált az első kiállásunk, hiszen túl korán volt. Nem vitatkoztam, hiszen biztos voltam ebben. Azonban ez nem probléma, hiszen néha máshogy is tudunk profitálni.”
A Ferrarik kiugrasztása
A spanyol szerint az is módosította az Aston Martin stratégiáját, hogy a Ferrarik mögé kerülve a rajtot követően felmérték az ő gumihelyzetüket is – ez pedig azt követelte, hogy hamarabb cselekedjenek: „Nekünk még két szett kemény abroncsunk volt, a Ferrariknak azonban csak egy.”
„Meg kellett próbálnunk őket egy korábbi kiállásra kényszeríteni, így megértem a stratégiánkat. Viszont amikor lassú az ember autója az egyenesekben, és még forgalomban is van, könnyen megfeledkezik magáról, és tesz megjegyzéseket. Ma ez történt velem, de ettől függetlenül minden rendben van.”