DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 30. szerda
F1

Sainz: Megmaradtak a Ferrari gyengeségei

Szingapúri győzelem ide vagy oda, a spanyol szerint továbbra is kiszámíthatatlan a Scuderia F1-es autója, és különösen a futamokon vannak gondjaik.

Carlos Sainz nyerte a múlt hétvégi Formula-1-es Szingapúri Nagydíjat, amellyel megszakította a Red Bull idei győzelmi sorozatát, nem mellesleg több mint egy év után diadalmaskodott újra a Ferrari. A spanyol versenyző a suzukai sajtónapon ugyanakkor arra hívta fel a figyelmet, hogy mindezek ellenére a Scuderia nem orvosolta az SF-23-as problémáit:

„Őszintén, semmi alapvető nem változott az autón a szezon kezdete óta” – nyilatkozta a szingapúri győztes a Motorsport.com kérdésére. „Az autó továbbra is egyértelműen nem a legjobb bizonyos területeken, míg másokon nagyon jó. Vannak bizonyos pályák, mint Monza és Szingapúr, amelyekhez remekül passzolt, míg más helyszíneken, mint például Zandvoort és Silverstone, rendkívül nehéz volt vezetni.”

f1-sainz-ferrari-szingapur-3



„Továbbra is egy trükkös autó, és még mindig próbáljuk megtalálni a megfelelő beállításokat. Keményen dolgoztunk azon, hogy megleljük a jó beállítási ablakot, és lehet, hogy még mindig nem sikerült.”

„Ezért próbálkozom minden hétvégén valami mással az autón, és úgy tűnik, ez működik, folyamatosan találunk apró lehetőségeket a tempó javítására. És ez alatt nem azt értem, hogy kiszámíthatóbb lett az autó, csak sebességet és köridőt találunk” – magyarázta Sainz, majd hozzátette:

„Tény, hogy a futamon még Szingapúrban sem mutattunk semmi különlegeset, a gumihasználat és gumikopás tekintetében továbbra is megvannak azok a gyengeségek, amelyeket orvosolnunk kell.”

f1-sainz-ferrari-suzuka-day0

Japánban is erős lesz-e az F1-es Ferrari?

A spanyol versenyző arról is beszélt csütörtökön, hogy mostanra feladta, hogy megértse, mikor várható az, hogy versenyképesek lesznek és mikor nem – így felelt arra a kérdésre, hogy Suzukában megismételhetik-e a néhány nappal ezelőtti formát:

„Nem vagyok biztos benne. Ha megnézzük a pályakarakterisztikákat, egyik következő helyszín sem olyan, mint Monza vagy Szingapúr, amelyek valószínűleg a két szélsőséget jelentik. Lehetetlen megmondani, mely pályák fognak passzolni hozzánk. Ugyanakkor az a trend mindig meglesz, hogy az időmérőn gyorsak vagyunk, a versenyen pedig kicsit szenvedünk.”

Sainz azt is kiemelte, hogy bár a DRS-taktikája a tempómenedzselése is nagy szerepet játszott a szingapúri győzelemben, mégsem lehet szó nélkül elmenni amellett, hogy a Ferrari gyakorlatilag tökéletesen kivitelezett futamot teljesített vasárnap és úgy sikerült nyerniük, hogy a spanyol szerint nem az övék volt a leggyorsabb autó.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: