Carlos Sainz nyerte a múlt hétvégi Formula-1-es Szingapúri Nagydíjat, amellyel megszakította a Red Bull idei győzelmi sorozatát, nem mellesleg több mint egy év után diadalmaskodott újra a Ferrari. A spanyol versenyző a suzukai sajtónapon ugyanakkor arra hívta fel a figyelmet, hogy mindezek ellenére a Scuderia nem orvosolta az SF-23-as problémáit:
„Őszintén, semmi alapvető nem változott az autón a szezon kezdete óta” – nyilatkozta a szingapúri győztes a Motorsport.com kérdésére. „Az autó továbbra is egyértelműen nem a legjobb bizonyos területeken, míg másokon nagyon jó. Vannak bizonyos pályák, mint Monza és Szingapúr, amelyekhez remekül passzolt, míg más helyszíneken, mint például Zandvoort és Silverstone, rendkívül nehéz volt vezetni.”
„Továbbra is egy trükkös autó, és még mindig próbáljuk megtalálni a megfelelő beállításokat. Keményen dolgoztunk azon, hogy megleljük a jó beállítási ablakot, és lehet, hogy még mindig nem sikerült.”
„Ezért próbálkozom minden hétvégén valami mással az autón, és úgy tűnik, ez működik, folyamatosan találunk apró lehetőségeket a tempó javítására. És ez alatt nem azt értem, hogy kiszámíthatóbb lett az autó, csak sebességet és köridőt találunk” – magyarázta Sainz, majd hozzátette:
„Tény, hogy a futamon még Szingapúrban sem mutattunk semmi különlegeset, a gumihasználat és gumikopás tekintetében továbbra is megvannak azok a gyengeségek, amelyeket orvosolnunk kell.”
Japánban is erős lesz-e az F1-es Ferrari?
A spanyol versenyző arról is beszélt csütörtökön, hogy mostanra feladta, hogy megértse, mikor várható az, hogy versenyképesek lesznek és mikor nem – így felelt arra a kérdésre, hogy Suzukában megismételhetik-e a néhány nappal ezelőtti formát:
„Nem vagyok biztos benne. Ha megnézzük a pályakarakterisztikákat, egyik következő helyszín sem olyan, mint Monza vagy Szingapúr, amelyek valószínűleg a két szélsőséget jelentik. Lehetetlen megmondani, mely pályák fognak passzolni hozzánk. Ugyanakkor az a trend mindig meglesz, hogy az időmérőn gyorsak vagyunk, a versenyen pedig kicsit szenvedünk.”
Sainz azt is kiemelte, hogy bár a DRS-taktikája a tempómenedzselése is nagy szerepet játszott a szingapúri győzelemben, mégsem lehet szó nélkül elmenni amellett, hogy a Ferrari gyakorlatilag tökéletesen kivitelezett futamot teljesített vasárnap és úgy sikerült nyerniük, hogy a spanyol szerint nem az övék volt a leggyorsabb autó.