Gyenge hétvégét teljesített a Formula-1-es Holland Nagydíjon a Ferrari: Carlos Sainz ugyan az ötödik helyen végzett, de elmondása szerint nagyjából a hatodik leggyorsabb autó volt az SF-23-as Zandvoortban, míg a kockás zászlót autója sérülése meg sem látó Charles Leclerc az egész szezonban nem viselkedett olyan kiszámíthatatlanul a versenygép, mint a legutóbbi versenyen.
Sainz úgy véli, a jelenlegi csomagjukkal ezen sajnos nem igazán tudnak változtatni: „Félreértés ne essék, elkezdtük megérteni, mi a gond a vezethetőséggel, de nagyon kis mértékben tudjuk csak ezt korrigálni most, hogy az autót már megépítettük, kész van és megvannak a fejlesztések. Tudjuk, hogy változtatnunk kell dolgokon a következő évre, de idén ilyen pályákon, mint Zandvoort, szeles körülmények között és nagy leszorítóerőt igénylő helyszíneken egyszerűen túl lassúak vagyunk” – idézi a spanyolt a Motorsport.com portál.
A pozitívumokat illetően Sainz azért kiemelte, hogy az mindenképp biztató, hogy a tempó hiánya ellenére is ötödik helyen ért célba, azaz náluk gyorsabb autókkal tudtak versenyre kelni, ami arra utal, hogy jól menedzselték a futamot. Az előttünk álló Olasz Nagydíj, a Scuderia hazai viadala előtt pedig még óvatos optimizmussal is élt a pilóta, utalva arra, hogy Monza más jellegű helyszín, mint Zandvoort volt:
„Monzát illetően jobbra számítok, mivel Spában sokkal gyorsabbak voltunk, szóval őszintén úgy vélem, hogy az alacsony leszorítőerős pályákon jobban kell szerepelnünk és vissza kell térnünk a megszokott helyünkre. Tudom, hogy ez optimistának hangozhat most, de akkora a teljesítményingadozásunk idén, hogy Monzában akár újra a második-harmadik leggyorsabb autó lehet a miénk.”
Sainzhoz hasonlóan vélekedik a hétvégi esélyekről a Ferrari F1-es csapatfőnöke, Frederic Vasseur is: „Arra számíthatunk hétvégéről hétvégére, hogy még ha mindig Verstappen is van a lista élén, a második és a tizenkettedik hely között mindig teljesen más a sorrend. Spában nagyon jó formát mutattunk. Zandvoort kicsit nehezebb volt, még ha a potenciálunk nagyobb is volt, mint amit az eredmény mutat. Minden hétvégén a nulláról indulunk most, és senki nem tudja megmondani, ki lesz elöl, és ez jó az F1-nek. Az ilyen egymáshoz közelítő teljesítmények esetén a legkisebb részletek is nagy különbséget eredményezhetnek.”