Miközben a McLaren és a Mercedes is alapvetően bizakodó a Formula-1-es Holland Nagydíj első napját követően, ugyanez a Ferrariról már nem mondható el. Ami persze érthető is, ha az eredménylistára tekintünk, hiszen Charles Leclerc egy 16. és egy 11. helyet könyvelhetett el a két szabadedzésen, míg a másik autóval előbb Robert Svarcman 19., majd Carlos Sainz 16. lett Zandvoortban. Utóbbi spanyol volt a pesszimistább a két állandó versenyző közül a nap végén, Sainz szerint ugyanis ismét megmutatkozik, hogy a Ferrari szenved a nagy leszorítóerőt igénylő helyszíneken – ahogy néhány hete ezt a saját bőrén tapasztalta a Hungaroringen:
„Sajnos egyelőre nem tűnünk túl versenyképesnek” – nyilatkozta Sainz az F1 TV kameráinak. „Találnunk kell némi köridőt, leszorítóerőt, balanszt, mert a mai egy kemény nap volt a csapat számára. Azt hiszem, valami hasonlót láthattunk Magyarországon is: amikor nagyobb leszorítóerőt igénylő pályákra megyünk, valamilyen okból kifolyólag nem tudunk annyi leszorítóerőt nyerni valószínűleg, mint a többiek, amikor nagyobb szárnyakra váltunk.”
„Vár ránk egy kis házi feladat, hogy rájöjjünk, miért csúszkálunk jobban, mint a többiek. Ha harcban akarunk lenni a dobogós helyekért az időmérőn vagy vasárnap, akkor nagyot kell ugranunk teljesítményben.”
Sainz attól tart, hogy miként neki a Magyar Nagydíjon ez nem sikerült, Zandvoortban is nehézséget okozhat bejutniuk az időmérő harmadik felvonásába: „Van tér fejlődésre, de ha visszatekintünk a magyar futamra, azért is harcolnunk kellett, hogy a Q3-ba jussunk. Hasonló lehet a helyzet ezen a hétvégén, különösen annak fényében, mennyire szoros a mezőny.”
Leclerc bizakodóbb
A csapattárs Leclerc szerint is küszködős volt a péntek, ő azonban lát esélyt arra, hogy javítsanak az SF-23-ason: „Volt jó pár nehézségünk. A második szabadedzésen megfelelő irányba haladtunk, de így is kell tennünk még egy lépést előre holnap. Nem éreztem túl jónak az autót, óriási tér van a fejlődésre, de most előre kell lépnünk és rá kell jönnünk, mi alakult rosszul.”
„Úgy vélem, finomhangolásról van szó, mert már az első és a második edzés között is változtattunk néhány apróságokat, amivel a jó irányba mentünk. Úgyhogy ugyanerre van szükségünk holnapra. Most meg kell próbálnunk a megfelelő tartományba hoznunk az autót, ami eddig még nem sikerült. De világos elképzelésem van arról, mire lenne szükségem az autótól, aztán a megfelelő beállításokra lesz szükségünk, hogy megoldjuk a gondokat. Magabiztos vagyok, általában elég jók vagyunk ebben. Csak kell tennünk egy lépést előre, még nem hoztuk ki a maximumot a csomagból.”