DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Sainz még a Q3-ba jutásban sem biztos

A Hungaroring képe rémlett fel a küszködő Ferrariban az F1-es Holland Nagydíj péntekje után: megint kifog a vörösökön egy nagy leszorítóerőt igénylő pálya?

Miközben a McLaren és a Mercedes is alapvetően bizakodó a Formula-1-es Holland Nagydíj első napját követően, ugyanez a Ferrariról már nem mondható el. Ami persze érthető is, ha az eredménylistára tekintünk, hiszen Charles Leclerc egy 16. és egy 11. helyet könyvelhetett el a két szabadedzésen, míg a másik autóval előbb Robert Svarcman 19., majd Carlos Sainz 16. lett Zandvoortban. Utóbbi spanyol volt a pesszimistább a két állandó versenyző közül a nap végén, Sainz szerint ugyanis ismét megmutatkozik, hogy a Ferrari szenved a nagy leszorítóerőt igénylő helyszíneken – ahogy néhány hete ezt a saját bőrén tapasztalta a Hungaroringen:

„Sajnos egyelőre nem tűnünk túl versenyképesnek” – nyilatkozta Sainz az F1 TV kameráinak. „Találnunk kell némi köridőt, leszorítóerőt, balanszt, mert a mai egy kemény nap volt a csapat számára. Azt hiszem, valami hasonlót láthattunk Magyarországon is: amikor nagyobb leszorítóerőt igénylő pályákra megyünk, valamilyen okból kifolyólag nem tudunk annyi leszorítóerőt nyerni valószínűleg, mint a többiek, amikor nagyobb szárnyakra váltunk.”

f1-sainz-ferrari-zandvoort



„Vár ránk egy kis házi feladat, hogy rájöjjünk, miért csúszkálunk jobban, mint a többiek. Ha harcban akarunk lenni a dobogós helyekért az időmérőn vagy vasárnap, akkor nagyot kell ugranunk teljesítményben.”

Sainz attól tart, hogy miként neki a Magyar Nagydíjon ez nem sikerült, Zandvoortban is nehézséget okozhat bejutniuk az időmérő harmadik felvonásába: „Van tér fejlődésre, de ha visszatekintünk a magyar futamra, azért is harcolnunk kellett, hogy a Q3-ba jussunk. Hasonló lehet a helyzet ezen a hétvégén, különösen annak fényében, mennyire szoros a mezőny.”

 

Leclerc bizakodóbb

A csapattárs Leclerc szerint is küszködős volt a péntek, ő azonban lát esélyt arra, hogy javítsanak az SF-23-ason: „Volt jó pár nehézségünk. A második szabadedzésen megfelelő irányba haladtunk, de így is kell tennünk még egy lépést előre holnap. Nem éreztem túl jónak az autót, óriási tér van a fejlődésre, de most előre kell lépnünk és rá kell jönnünk, mi alakult rosszul.”

„Úgy vélem, finomhangolásról van szó, mert már az első és a második edzés között is változtattunk néhány apróságokat, amivel a jó irányba mentünk. Úgyhogy ugyanerre van szükségünk holnapra. Most meg kell próbálnunk a megfelelő tartományba hoznunk az autót, ami eddig még nem sikerült. De világos elképzelésem van arról, mire lenne szükségem az autótól, aztán a megfelelő beállításokra lesz szükségünk, hogy megoldjuk a gondokat. Magabiztos vagyok, általában elég jók vagyunk ebben. Csak kell tennünk egy lépést előre, még nem hoztuk ki a maximumot a csomagból.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: