A július eleji Osztrák Nagydíj óta bámulatos fejlődést produkált a szezont haloványan kezdő McLaren, köszönhetően a több részletben érkező fejlesztéseiknek: már Spielbergben is közel volt a dobogó, amely Silverstone-ban és a Hungaroringen már össze is jött – sőt, a Brit GP-n csak a balszerencsén múlt, hogy nem állt mindkét pilóta a pódiumra.
Belgiumban azonban megtört a lendület: bár Oscar Piastri még hozott egy második helyet az esős sprinten, a vasárnapi nagydíjon azonban nem volt meg a tempó Lando Norrisnál (ausztrál kollégája már a rajtnál kiesett), aki csupán hetedik lett. Andrea Stella csapatfőnök szerint szembejött a valóság:
„Ez a hétvége megmutatta, hol kell még dolgoznunk” – idézi szavait a Motorsport.com portál. „Az autó javult néhány területen, ezt megerősítettük. Ugyanakkor ezzel egyidejűleg ez a hétvége azt is megmutatta, mely területeket nem orvosoltuk még.”
„Szembejött a valóság, hogy van még tennivaló, és bizonyos mértékig azt is megerősítette, hogy ezeket a területeket viszonylag sürgősen meg kell oldanunk. Ez például abból adódik, hogy a nyári szünet utáni második verseny Monza lesz. Úgy nem mehetünk versenyezni Monzába, mint itt.”
Amire Stella is utalt, hogy az MCL60-as kifejezetten nagy leszorítóerős csomaggal ment a hosszú egyeneseiről is ismert Spa-Francorchamps-ban, nem volt a nagytempójú pályákra optimalizált hátsó szárnyuk. A csapatvezető szerint eddig egyszerűen más volt a prioritás, mostantól azonban már más a helyzet:
„Őszintén el kell ismernünk, hogy míg ez a konfiguráció előnyt jelentett az előző napokban, a nagydíjon jelentős problémát eredményezett. Összességében elmondhatjuk, hogy tanultunk ebből a hétvégéből. Meg kell jegyezni, hogy nem feltétlenül ezt a konfigurációt céloztuk. A teendők listáján szerepel az autó hatékonyságának javítása alacsony légellenállás mellett – viszont lejjebb szerepelt azon a listán, mint bizonyos más prioritások, amelyeken az utóbbi hónapokban dolgoztunk.”