Második erőnek bizonyult a McLaren a Brit Nagydíjon, de ne felejtsük el, hogy a csapat számára a szezon eddigi részében sokszor a pontszerzés is nagy eredmény volt: a wokingiak annyi vb-egységet szereztek Silverstone-ban, amennyit az előző kilenc nagydíjon összesen. Így csak most lépték át az Alpine-t a konstruktőri versenyben: a papaják 59 ponttal az ötödik, a kékek 47 egységgel a hatodik helyen állnak.
Bár a McLarennél Oscar Piastri kiemelte, a cél nem az ötödik pozíció, hanem a felzárkózás a nagyokra, a középmezőny élén zajló csatát sem szabad elkönyvelni már lefutottnak – a Magyar Nagydíjon pedig mindkét csapatot fejlesztési csomag segíti.
McLaren: A harmadik kör a Hungaroringen jön
Az MCL60 tempójának javulása egyértelműen a fejlesztéseknek köszönhető – márpedig a csapat átfogó csomagját eleve három részre bontva készítette elő: az első Ausztriában érkezett (Norris első megvillanásának helyszínén), a második a pontcunamit hozó brit futamon, a harmadikat pedig a Hungaroringre viszik.
„Magyarországra további újításokat szánunk, amelyet segíteni fognak a versenytempó javításában. Mindkét versenyző számára elérhetők lesznek, így nem számítunk arra, hogy az autó specifikációja nem lesz egyenlő Oscar és Lando között” – idézi a Racer Andrea Stella csapatfőnököt, aki arra is célzott, hogy Silverstone-ban Piastri számára még nem állt rendelkezésre minden újdonság.
Stella is kiemelte, a Hungaroring „átfogóbb” teszt lesz azt illetően, hol áll a McLaren. Az MCL60 gyengeségének korábban éppen a Mogyoródot jellemző lassú kanyarok számítottak, valamint a forróság sem kedvezett az autónak. A háromkörös fejlesztésnek köszönhetően azonban ez már egy egészen eltérő McLaren, mint az év korábbi szakaszában – ezért nem tudja a csapaton belül Piastri sem, az erősorrend második és hatodik helye között milyen pozícióra számíthatnak Magyarországon.
Az Alpine Spára is hagy újdonságot
A rivális istállóhoz hasonlóan az Alpine is fejlesztéseket hoz minden nagydíjra. Silverstone-ban egy első szárnyat kapott az A523, amelyet a magyar és belga versenyen további újítások egészítenek ki.
„A fejlesztések működtek idén, a szünet előtt pedig újabb jelentős lépés következik” – magyarázta Otmar Szafnauer, akinek csapata az egyik leggyakrabban fejlesztő istálló. „Remélem, ez is ez segíteni fog, hiszen a viszonylagos versenyképesség állandóan váltakozik. Fejlesztés érkezik Magyarországon, de nem olyan nagy, azután egy padló Spába. Amikor ezek mind összeadódnak, jól kell majd szerepelnünk.”