A hétvégi Formula-1-es Osztrák Nagydíjon debütál a McLaren egész autót átszabó fejlesztésének első köre – igaz, csak Lando Norris autóján. A fiatal brit ugyanakkor óvatos a várakozásokkal kapcsolatban: azt például kétli, hogy ezeknek köszönhetően meccsben lehetnek majd az Alpine-nal – bár ez elmondása szerint inkább a rivális istálló kiemelkedő idei teljesítményének tudható be:
„Az Alpine rendkívül gyors idén, csak sokszor hibáztak és sokszor voltak problémáik” – nyilatkozta csütörtökön Norris a Formula.hu jelenlétében. „Az Astonokkal és a Ferrarikkal harcoltak több versenyen is. Csak aztán Ausztráliában például ütköztek… Rendkívül jók és versenyképesek voltak ebben a szezonban. Szerintem kissé meg is lepődtünk, hogy Montrealban tartani tudtuk velük a lépést. Azt mondanám, az volt az egyik gyengébb hétvégéjük az idényben. De azt leszámítva nagyon jó munkát végeztek, szerintem senki nem dicsérte eléggé őket ezért.”
„Kétlem, hogy fel tudjuk venni velük a versenyt. Attól függ, milyen hétvégét fognak ki. De kétlem, mert eddig jó munkát végeztek. Az övék az egyik legjobb autó, a középmezőnyben messze a legjobb. Nagy lépéssel járnak előttünk, szóval remélhetőleg közel tudunk kerülni hozzájuk, és ha nem olyan gyorsak, mint általában, akkor talán velük is versenyezhetünk.”
Hol javíthat a McLaren fejlesztése?
A McLaren már az idény előtt elismerte, hogy nem sikerült jól az MCL60-as alapja, ezért az évközi fejlesztésekkel igyekeznek javítani a teljesítményén. Az első nagyobb csomag Bakuban érkezett, ám mint azt most Norris elmondta, attól inkább új alapok lehelyezését várták, semmint konkrét előrelépést: „A bakui fejlesztés inkább arról szólt, hogy megalapozzuk a filozófiát és megnézzük, működik-e. Ezért hívtam a mostanit nyers teljesítményt célzó fejlesztésnek sokkal inkább, mint az akkorit.”
A mostani fejlesztések olyan jelentősek, hogy azt három versenyen elosztva fogják felpakolni az autókra, Norris azonban úgy véli, az újítások hatásai összeadódhatnak majd, így a Spielbergben bevetendő csomag – amely többek között átalakított oldaldobozt és új padlólemezt is tartalmaz – önmagában is gyorsulást eredményezhet.
A pilóta azt is elmondta, hogy reményeik szerint az összes kanyartípusban előreléphetnek, de Norris külön kiemelt egy területet, ahol rendkívül gyengén muzsikáltak eddig 2023-ban:
„Ami szerintem megnehezítette az életünket, az az egyenesbeli tempó hiánya. Úgy gondolom, igazából egész évben mi voltunk talán a leglassabbak az egyenesekben. Ezen próbál meg ez segíteni. Valószínűleg nem jelent majd óriási különbséget, de olykor az apróságok összeadódnak és úgy jelenthetnek különbséget.”