A McLaren már a szezon kezdete előtt elismerte, hogy nem úgy sikerült a 2023-as versenygép első változata, mint azt remélték, így az évközi fejlesztéseiktől várják majd azt, hogy felvegyék a ritmust. Először Bakuban debütáltak újítások az MCL-60-ason, de azok sem váltották meg a világot.
A nyári szünet előtt azonban ismét komolyabb fejlesztések érkeznek a McLarennél: Andrea Stella csapatvezető szerint gyakorlatilag minden egyes aerodinamikai elem megújul az autón a következő futamokon. Nem véletlenül írtuk többes számban a versenyeket, ugyanis az újítások olyan jelentősek, hogy három hétvégére elosztva veti be őket a wokingi alakulat.
Az első körre már a most hétvégi Osztrák Nagydíjon sor kerül – ám mint arról Oscar Piastri a Formula.hu jelenlétében tartott csütörtöki sajtótájékoztatón lerántotta a leplet, csak a csapattárs Lando Norris autóját szereik fel a fejlesztésekkel:
„Izgatottak vagyunk, vannak fejlesztéseink Lando autóján ezen a hétvégén. A terv az volt, hogy mindketten Silverstone-ban kapjuk meg őket, de a csapat remek munkát végzett abban, hogy egy csomagot előrehoztak ezen a hétvégén” – magyarázta Piastri. „Kíváncsian várom, hogyan fog ez működni, és persze az én oldalamon van egy stabil csomag a csapatnál, amiről pontosan tudjuk, mire képes, úgyhogy megpróbáljuk a pontszerzőzónába vinni az autót.”
Annak oka, hogy csak egy autóhoz érkeznek a fejlesztések, a spielbergi hétvége lebonyolításában keresendők: a McLaren így tudott garantálni megfelelő számú tartalékalkatrészt az új specifikációjú elemekhez. Ugyanis a sprint miatt már az egyetlen szabadedzés után életbe lép a parc fermé, így amennyiben mondjuk Norris összetörné a kérdéses fejlesztést és másik specifikációra kellene váltania a csapatnak, az automatikusan bokszutcai indulást eredményezne a britnél.
A tervek szerint a jövő hétvégi Brit GP-n már mindkét versenyző egyforma autóval gurul majd pályára, amelyen a fejlesztések nagyjából 75 százaléka már fenn lesz, míg a teljes csomagot majd a Hungaroringet láthatjuk a McLarennél.