A Formula-1-es Kanadai Nagydíj hajrájában jártunk, amikor azt láthattuk Esteban Ocon hátrafelé néző fedélzeti kamerájának képén, hogy az Alpine hátsó szárnya nagy tempónál a megszokottnál sokkal komolyabb mértékben rezgett. A mozgó elem a francia mögött haladó Lando Norris figyelmét is felkeltette, aki a rádióban veszélyesnek titulálta a szárnyat.
Az Alpine-t irányító Otmar Szafnauer ugyanakkor a verseny után arról beszélt, hogy nem aggódtak amiatt, hogy lerepülhet Ocon hátsó szárnya: „Csodálatos dolog a visszatekintés. Nem adta meg magát, fent maradt a szárny. Mi terveztük és mi gyártottuk azt a szárnyat. Szóval ez a viselkedés valószínűleg számunkra volt a legismerősebb, és örültünk neki, hogy nem fog leesni. Teszteltük ezt a kutatás-fejlesztés során amiatt, ahogyan fel vannak szerelve ezek az elemek, éppen ezért ismerjük ezt és tudtuk, hogy nem fog leesni” – magyarázta a csapatvezető, aki hozzátette: a versenyirányítással is konzultáltak a futam hajrájában:
„Beszéltünk róla, és az FIA is odajött hozzánk és mondta, hogy látták, hogy mozog a szárnyunk, mi pedig megnéztük és beszéltünk róla. Magabiztosak voltunk azzal kapcsolatban, hogy már csak néhány kör van hátra, így rendben lesz.”
Kérdéseket fog feltenni a McLaren
Érthető, hogy a McLarennél másképp látták a helyzetet: „Amikor Lando jelentette, megnéztük, és valami el volt törve azon a szárnyon. Nem mozoghat így. Nem fogadná el sem az FIA, sem maga a csapat. Biztos vagyok benne, hogy ez nem így volt tervezve” – fejtette ki Andrea Stella, a wokingiak csapatfőnöke.
A sérült aerodinamikai elemek kérdésköre tavaly vált igazán kurrenssé, amikor a Haast háromszor is kiintették sérült szárny miatt a bokszba. Azóta viszont az a bevett szokás, hogy a csapatoknak kell maguknak dönteniük arról, hogy biztonságos-e egy alkatrész vagy sem – ám Stella szerint itt érdekütközés történik, hiszen egy istálló nem fogja saját magát a bokszba rendelni, ha a pontokért harcol közben, főleg nem a verseny utolsó fázisában:
„Szerintem ez egy olyan vita, amely több időt érdemel, és biztos vagyok benne, hogy a Sporttanács a következő ülésén elő is fogja hozni. Lando ugyanis mondta néhányszor, hogy nem túl kellemes egy mozgó hátsó szárnyú autó mögött haladni, amely akár eltalálhat” – fogalmazott Stella, hozzátéve: „Egyértelműen fel fogunk tenni kérdéseket azzal kapcsolatban, hogy mit gondoltak, mennyire volt biztonságos a helyzet a vasárnapi futamon.”
Stella amúgy azt is megjegyezte, hogy biztos benne, hogy Ocon a rezgő hátsó szárny miatt nem tudta áthámozni magát a hetedik helyen befutó Alexander Albon Williamsén, Szafnauer ugyanakkor nem tudott választ adni arra, hogy jelentett-e akkora teljesítményveszteséget az elem mozgása.