DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Ezért nem áll elő teljesen új F1-es autóval a Ferrari

Főnökük szerint bőven van még terük a fejlődésre a jelenlegi géppel, és amúgy sem lenne célszerű ilyen későn belevágni egy új filozófiába.

Egyelőre jócskán elmarad a várakozásoktól a Ferrari a 2023-as Formula-1-es szezonban: míg tavaly legalább olykor harcban voltak a győzelmekért – főleg az idény első felében – és vb-ezüstérmesként végeztek, idén eddig egyetlen pole-ra és dobogós helyezése futotta a vörösöknek Charles Leclerc révén Bakuban.

Emiatt fel is merült, hogy esetleg ők is elkezdhetnek elmozdulni az évadot eddig uraló Red Bull autókoncepciójának irányába – ahogy azt például a maga filozófiájával zátonyra futó Mercedes meg is tette a Monacóban debütált fejlesztési csomagjával. S bár vannak ezzel kapcsolatos pletykák jelenleg is, hogy jelentősen megújul az SF-23-as, Frederic Vasseur szerint közép távon semmiképp sem lenne jó ötlet egy minden porcikájában új filozófia szerint tervezett autóval előrukkolni:

f1-ferrari-monaco-2



„Nemcsak a csomagról és a fejlesztésekről van szó, hanem arról is, hogy jobb működési tartományba hozzuk az autót. Az első célkitűzés számunkra nemcsak az, hogy több leszorítóerővel lássuk el az autót, hanem az, hogy konzisztensebb legyen és jobban értsük” – magyarázta a Formula.hu jelenlétében a Ferrari csapatvezetője.

„Nagy terünk van a fejlődésre a jelenlegi autóval teljesítmény terén, a második kérdés pedig az, hogy ismét a nulláról kellene-e kezdenünk vele. Azt mondanám, hogy amíg meggyőződésem, hogy tudunk fejleszteni a mostani versenygépen, hiba lenne a szezon közben teljesen megváltoztatni a célt, főleg az időkeret fényében.”

„Ha a csapat ma úgy döntene, hogy egy teljesen új autóval áll elő még 2023-ban, szerintem azzal nagyjából októberben lennénk meg, és nem vagyok biztos benne, hogy ez a legjobb megoldás a fejlődésre közép távon. Már a szélcsatornában van a jövő évi autó és dolgozunk rajta, de egy teljesen új gépet bevetni az idei szezon közben eléggé kritikus lenne az évad ezen fázisában.”

Vasseur arról is beszélt, hogy a monacói időmérő is rámutatott arra, hogy valójában az SF-23-as nem annyira vészes, mint amennyire a pilóták első reakcióiból kitűnhet, s leginkább a fő gond az, hogy inkonzisztensen viselkedik az autó. Ennek ellenére bízik benne, hogy nyerhetnek idén futamot: „Tudjuk, hogy kell javulnunk, és mindenki teljes mértékben erre fókuszál. Hozni fogunk fejlesztéseket és megoldásokat, hogy előrelépjünk ezen a téren, de egyértelműen számíthatunk győzelemre.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: