DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

„99 százalékban száraz volt a pálya” – Alonso megvédte a döntésüket

Már esni kezdett az eső, amikor a spanyol keményről közepes keverékű gumira váltott intermediate helyett Monacóban, de a pilóta szerint ez volt a jó döntés.

A Formula-1-es Monacói Nagydíj utolsó harmadában jártunk, amikor szemerkélni kezdett az eső, amely néhány tízen kívüli pilótát már arra ösztökélt, hogy feltegye az intermediate abroncsokat. Éppen ezért tűnhetett meglepőnek, amikor az 54. körben Fernando Alonso a bokszba térve nem az átmeneti esős gumikat, hanem a közepes slick abroncsokat kapta meg – hogy aztán az erősödő eső miatt rövidesen újra meg kelljen látogatnia az Aston Martin szerelőit.

Mivel így Alonsónak volt egy extra kiállása az éllovas és később nyerő Max Verstappenhez, aki az első szett slick abroncsát egyből interre tudta cserélni, s nagyjából 21-22 másodperc volt a holland és a spanyol között a bokszlátogatások után a differencia, felmerülhet, hogy Alonsóék egy esetleges győzelmi esélyt dobhattak el maguktól a rossz gumiválasztással. Csakhogy a kétszeres F1-es világbajnok szerint eleve nem is volt rossz ez a bizonyos döntés:

f1-alonso-aston-monaco-race-1



„A tv-sek is rákérdeztek erre, ami igazán meglepett. Én nem úgy éltem meg a versenyt az autóból, mint ti esetleg kívülről. Számomra eléggé világos volt, hogy abban a körben, amikor kiálltunk, a pálya a 7-8-as kanyarokat leszámítva teljesen száraz volt. Szóval miért raktuk volna fel az intereket, amikor a pálya 99 százalékban száraz volt?” – fogalmazott Alonso a Formula.hu jelenlétében a futam után.

„Kiálltunk száraz abroncsokért, az előrejelzések kis záport jósoltak, s csapatként is ezt láttuk a radaron. Elég nagy előnyünk volt a mögöttünk jövőkkel szemben, hogy feltegyük a száraz gumikat, majd pedig ha szükséges, az intereket. Talán extra óvatosak voltunk, nem tudom. Aztán abban a másfél percben, amíg átjutottunk az 5-ös, 6-os, 7-es, 8-as kanyarokon, minden megváltozott, szóval amikor odaértem, eléggé vizes volt már az aszfalt. De abban a körben, amikor kiálltam, még teljesen száraz volt.”

A döntésről Mike Krack Aston-főnök is hasonlóan nyilatkozott: „Nem számítottunk ilyen sok esőre, hogy őszinte legyek” – idézi őt a RacingNews365.com. „Azt gondoltuk, csak egy rövid zápor lesz, aztán gyorsan felszárad a pálya, mert forró volt az aszfalt. Normál esetben mondhattuk volna, hogy ’oké, kint maradunk még két vagy három kört’, de már így is eléggé viseltesek voltak a gumik és láttuk, hogy esik a hőmérsékletük, szóval kockázatos lett volna. Amikor bejött az autó, látva ezt az információt, a közepes keverék mellett döntöttünk, de aztán nem sokkal a bokszból való kimenetel után láttuk, hogy több az eső, ezért újra vissza kellett jönnünk. Nem hiszem, hogy eldobott lehetőség lett volna, mert ha feltesszük az intert, Max is így tesz, és volt előnye. Szóval nem gondolom, hogy sokat változtatott volna.”

f1-alonso-aston-monaco-race-2

Amúgy sem volt esély Verstappen ellen?

Nem az esős gumira váltás volt az egyetlen pillanat azonban, amikor az Aston Martin mást húzott Alonsóval, mint Verstappen, ugyanis már a startnál a kemény keverékű abroncsokkal indultak, ellentétben a címvédő közepesével. A 41 éves spanyol erről és a győzelmi esélyekről így nyilatkozott:

„Szerintem nem volt esélyünk, hogy őszinte legyek. Úgy gondolom, bátrak voltunk a stratégiával: nem szokványos, hogy az első sorból indulva a kemény gumin startolunk, próbálva az ellenkezőjét húzni az éllovasnak. Ez a csapat elkötelezettségét mutatja és azt, mennyire agresszív volt mindenkinél az Aston Martinnál, hogy megpróbáljuk megszerezni a győzelmet. Tudtuk, hogy vannak hátrányai ennek a taktikának. Végezhettünk volna az ötödik-hatodik helyen, a dobogón kívül. De reggel beszéltünk róla, hogy van már néhány dobogónk idén, szóval rámegyünk a mindent vagy semmit taktikára. Szerintem jó volt a stratégia, csak véleményem szerint meglepően jól működtek a közepes abroncsok. Nagyobb kopásban és visszaesésben bíztunk, de Max 50 kört meg tudott velük tenni remek tempóval. Ezért nyerte meg a futamot: nem a taktika miatt, hanem mert gyorsabb volt nálunk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: