Hiába várták azt a Mercedesnél, hogy visszatérhetnek az élre 2023-ban a Formula-1-ben, a Bahreini Nagydíj alapján inkább hátrafelé léptek az erőssorendben: a Red Bull és a Ferrari egyaránt előttük maradt, ráadásként pedig még az Aston Martin is jobb formát mutatott a szezonnyitón.
A W14-essel legalább a pattogást leküzdötte az alakulat, ám amellett, hogy összességében hiányzik a leszorítóerő, a Ferrarihoz hasonlóan nem bánt túl kíméletesen az abroncsokkal sem az első versenyen – arról, hogy mi lehet az oka a Red Bull és az Aston Martin jobb gumikezelésének, itt írtunk bővebben.
Viszont Toto Wolff csapatvezető abban bízik, hogy nem minden pályán lesz ez a helyzet. Bahrein azon túl, hogy az aszfalt minősége miatt eleve jobban koptatja a gumikat, inkább a hátsó abroncsokat terheli, ellentétben például a soron következő, egyenesekkel és gyors kanyarokkal tűzdelt dzsiddai pályával, amely viszont inkább az első gumikra ró nagyobb terhelést – márpedig Wolff úgy érzi, hogy elsősorban előbbi okoz problémát a Mercedes számára:
„Eléggé régen volt már, hogy én utoljára csodákról álmodtam” – jegyezte meg a Szaúd-arábiai Nagydíj esélyeivel kapcsolatban Wolff, akit a RacingNews365.com idéz. „De Bahrein eléggé a hátsó gumikat terheli, az aszfaltja rendkívüli módon koptatja az abroncsokat, és alighanem ez az autónk leggyengébb pontja. Ha innen nézzük, talán jobb lesz a helyzet. Egyértelmű, hogy azokon a pályákon, amelyek inkább az első tengelyt terhelik, sokkal-sokkal jobb lehet a tempónk.”
A Mercedesnél persze nemcsak a pályatípusoktól remélik az előrelépést: Andrew Shovlin arról beszélt, hogy radikális változások és újítások érkeznek, amelyek közül egy nagyobb csomagot majd Imolában láthatunk – nagy kérdés, hogy Wolff elejtett szavainak megfelelően szakítanak-e a zéró oldaldobozra épülő koncepciójukkal is.