Helyi idő szerint 14:30-kor (Közép-Európában 12:30-kor) kezdődött a 2023-as szezon első eseménye, a Bahreini Nagydíj első szabadedzése. A csapatok és versenyzők ismerős terepre tértek vissza, a szabadedzés gyakorlatilag a hat nappal ezelőtt befejeződött tesztelés folytatása volt: a köztes időben igyekeztek kijavítani a hibákat, valamint új elemeket is hoztak – a Mercedes például módosított szárnyat hozott, hogy kiküszöbölje a vezethetőségi gondokat.
Egyetlen új név volt a mezőnyben a teszthez képest, a csuklótörése után visszatérő Lance Stroll, aki sérülése miatt a tesztet kihagyta, így most kellett megismerkednie az Aston Martin AMR23-mal. Ráadásul még egy műszaki gond is hátráltatta, az edzés első felét szinte egészében a bokszban töltötte egy gyújtási probléma miatt.
A leggyorsabb tesztkört futó Sergio Perez a szabadedzésen is élen marad a Red Bull-lal: ő tartotta a legjobb köridőt közepes gumin 1:34,343-mal, majd lágy keverékre (amely a C3 verzió ezen a hétvégén) váltva 1:32,758-ra javított – ezt a kört később sem javították meg, ami alátámasztotta a teszten sejthető erőviszonyokat.
Remekül szerepelt a másik Aston Martinnal Fernando Alonso, aki mind közepes, mind lágy abroncson ott volt Perez mögött: a spanyol végül 0,438 másodperccel maradt el, kettéválasztva a két Red Bullt: a csapattárs, Stroll is felzárkózott problémás kezdése ellenére egészen a hatodik helyig. Lando Norris autózta a negyedik időt a teszten küszködő McLarennel: a csapat a legnagyobb feltűnést a reklámfelületként használt LED-panelekkel keltette, amelyek megkapták az engedélyt az egész szezonra.
Nem volt teljesen meggyőző az erősorrend második helyére várt Ferrari teljesítménye, a közvetítésbe az ingatag hátsó szárny felvételei kerültek be, Carlos Sainz pedig az edzés legkomolyabb incidensét produkálta, egy 360 fokos fordulatot a 9-es kanyarban, miután a Ferrarit megdobta a kerékvető. Leclerc végül megszerezte a hatodik pozíciót, legjobb közepes keveréket használó versenyzőként, Sainz viszont utolsó lett a sorban.
Nem kezdett erősen a Mercedes sem, Lewis Hamilton és George Russel a 10-11. helyen végzett – az istálló azonban nem használt lágy abroncsokat. Kisebb zűr volt a Williamsnél és Alfa Romeónál: Logan Sargeant égett szagot jelentett, Alex Albon majdnem felöklelte Norrist az utolsó pillanatokban, Guanyu Zhou pedig a pedálok beállítására panaszkodott – ezt a problémát a csapat csak az edzés után tudja kijavítani.
Az első szabadedzés eredménye:
Versenyző | Csapat | Köridő | Hátrány | Körök | |
1 | Sergio Perez | RED BULL RACING HONDA RBPT | 1:32.758 | 21 | |
2 | Fernando Alonso | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:33.196 | 0.438 | 22 |
3 | Max Verstappen | RED BULL RACING HONDA RBPT | 1:33.375 | 0.617 | 20 |
4 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 1:34.165 | 1.407 | 21 |
5 | Charles Leclerc | FERRARI | 1:34.257 | 1.499 | 17 |
6 | Lance Stroll | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:34.298 | 1.540 | 17 |
7 | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | 1:34.402 | 1.644 | 20 |
8 | Zhou Guanyu | ALFA ROMEO FERRARI | 1:34.575 | 1.817 | 18 |
9 | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO FERRARI | 1:34.689 | 1.931 | 20 |
10 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:34.917 | 2.159 | 13 |
11 | George Russell | MERCEDES | 1:34.966 | 2.208 | 20 |
12 | Oscar Piastri | MCLAREN MERCEDES | 1:34.997 | 2.239 | 24 |
13 | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI HONDA RBPT | 1:35.015 | 2.257 | 20 |
14 | Nico Hulkenberg | HAAS FERRARI | 1:35.043 | 2.285 | 22 |
15 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 1:35.105 | 2.347 | 20 |
16 | Nyck De Vries | ALPHATAURI HONDA RBPT | 1:35.402 | 2.644 | 25 |
17 | Pierre Gasly | ALPINE RENAULT | 1:35.455 | 2.697 | 22 |
18 | Logan Sargeant | WILLIAMS MERCEDES | 1:35.749 | 2.991 | 23 |
19 | Alexander Albon | WILLIAMS MERCEDES | 1:36.018 | 3.260 | 15 |
20 | Carlos Sainz | FERRARI | 1:36.072 | 3.314 | 21 |
***
Az új F1-es szezonra szerkesztőségünk is ráncfelvarrással készült: a minőséget és a hitelességet célzó tartalmakkal, újításokkal vágunk neki a 2023-as idénynek. Hogy mik ezek? Olvasd el ebben a cikkben, és tarts velünk idén is!