Nagy bejelentést szellőztetett meg a Porsche: az egyik teória szerint a Williams megvásárlásával szállhatnak be az F1-be. A grove-i csapat közleményben cáfolt, részletek ezen a linken olvashatók!
Toto Wolff szerint várjunk még azzal, hogy mennyire lesz szigorú az FIA politikai véleménynyilvánítást tiltó új szabálya. Mint ismert, a Nemzetközi Automobil Szövetség módosítást vezetett a tél folyamán annak érdekében, hogy megőrizze semlegességét: a 12.2.1.n számú cikk tiltja a „politikai, vallási és személyes” jellegű kijelentéseket és hozzászólásokat, a versenyzőknek a szövetség írásos engedélyére lesz szükségük ilyen megnyilvánuláshoz. „Értjük, hogy a sport nem a politizálásról szól, hanem annak ellentétéről, az egységről. Nem kételkedem abban, hogy Mohammed (ben Sulayem) és az FIA célja, hogy helyes dolgokat segítsenek elő. Ebben viszont összhangban kell lenniük a versenyzőkkel, akik hangadók voltak a múltban” – mondta Wolff, aki természetesen meg is nevezte Lewis Hamiltont. Szavai itt olvashatók!
Még mindig a Mercedes: Andrew Shovlin mérnökigazgató elmagyarázta, hogy pontosan hogyan is aránylott egymáshoz 2022-ben George Russell és Hamilton teljesítménye. A szakember szerint teljesen eltérő utakat tett meg a két pilóta az előző szezonban, a miértekről itt írtunk!
Pénteken jelentették be, hogy a Mercedes eddigi főstratégája, James Vowles veszi át a néhány hete távozott Jost Capito helyét a Williams csapatfőnöki székében. A váltás érdekessége, hogy Vowles egy rendkívül sikeres alakulatot hagy ott egy olyan istállóért, amely az elmúlt években szinte mindig sereghajtóként szerepelt a Formula-1-ben. Arról egyelőre a frissen kinevezett csapatvezető is csak találgatni tud, hogy mi a probléma a grove-i alakulatnál.
Szintet lépett január elején az Andretti Global Formula-1-es jelentkezési kérelme, amikor bejelentették, hogy a Cadillackel összeállva érkeznének meg a száguldó cirkuszba. Az amerikai autógyár bevonzásával még lelkesebbé vált a Nemzetközi Automobil Szövetség, maga az F1 azonban már hűvösebb fogadtatásban részesítette a projektet, s a hírek szerint a jelenlegi csapatok döntő többsége is egyelőre ellenzi a bővítést. Michael Andretti csapattulajdonos nemrég arról beszélt, hogy van azért szövetségese a mezőnyben: az Alpine-t és a McLaren-vezér Zak Brownt nevezte meg konkrétan. Nos, Brown a Formula-E hétvégi mexikóvárosi évadnyitóján valóban támogatólag beszélt Andrettiék projektjéről, ez itt olvasható!
David Coulthard szerint itt az ideje annak, hogy Sergio Perez változtasson: „ha ugyanazokat az alapanyagokat használjuk egy süteményhez, akkor ugyanolyan süteményt fogunk kapni. Változtatni kell rajta, ha valami mást akarsz kapni” – mondta Coulthard a mexióiról, akire Daniel Ricciardo is veszélyt jelenthet. Perez nehéz helyzetéről itt írtunk!
Kisebb botrány kerekedett a hétvégi Virtuális Le Mans-i 24 órás körül, miután az akkor éppen álló Max Verstappennél szétkapcsolt a szerver, így a Team Redline #1-es egysége kiesett a versenyből. A kétszeres F1-es világbajnok kétszer is komoly kirohanást intézett a szervezők és a körülmények miatt, többek között viccnek, bohócműsornak és szégyennek nevezve a történteket. Volt azonban, aki megvédte a szimulátoros esemény szervezőit: a saját csapatával is rajthoz álló Romain Grosjean. Véleménye itt olvasható!
Nyikita Mazepin 2021-ben debütált a Formula-1-ben, s 2022-ben is a Haas pilótája lett volna, ha nem tör ki az ukrán-orosz háború, amely miatt Günther Steinerék a szponzorral, az apja által tulajdonolt Uralkalival együtt kirakták a szűrét. Az orosz versenyző azóta tavaly nyáron a Selyemút Ralin állt rajthoz és nyert is a géposztályában, ám elmondása szerint továbbra is az F1-be szeretne visszatérni – ehhez pedig idén is tenne egy lépést.
Három Williams-akadémista is lesz az F3-ban: Ollie Gray, Zak O’Sullivan és Franco Colapinto is a grove-iakat képviseli. A bejelentés azt tükrözi, hogy a Williams-akadémia presztízse nőni kezd, a fiatal versenyzők számára jó alternatíva a Red Bull, Ferrari vagy más csapatok programjaival szemben.
Zárásként pedig ma született elemző cikkünket ajánljuk. Képességei miatt választotta a Williams a 22 éves újoncát, Logan Sargeantot vagy elődjéhez, Nicholas Latifihez hasonlóan szponzori háttere volt a döntő, esetleg amerikai nemzetisége segítette az F1-be? A témát ebben az írásban jártuk körbe!