A Formula.hu szerkesztősége is egyhangúlag Guanyu Zhou a Brit Nagydíj rajtjánál elszenvedett bukását választotta meg az év F1-es balesetének: az újonc Alfa Romeója egy ütközés hatására fejre állt és a bukótéren végigcsúszva végül a kerítésben állt meg. Az incidensben szintén érintett George Russell a bukótérben parkolta le sérült Mercedesét, majd egyből kiszállt és a kerítéshez rohant, hogy megpróbáljon segíteni a kínainak, aki szerencsére sértetlenül megúszta az ijesztő balesetet.
Russell most a Motorsport.com szaklapnak adott év végi interjúban újfent felelevenítette a silverstone-i eseményeket és azt, hogy miért szállt ki egyből az autójából, miközben akár megpróbálhatott volna visszatérni a bokszba, hogy a piros zászló alatt rendbe hozzák a W13-asát:
„Amikor látsz egy ilyen balesetet… végső soron mindössze 20 Formula-1-es pilóta van a világon, aki tudja, milyen érzés ilyenkor a pilótafülkében ülni. Három rétegnyi ruhát, sisakot, kesztyűt és cipőt viselsz, a füledben a rádiós, a szádban az itatórendszer csöve – ez eléggé klausztrofób érzés. Amikor látsz egy autót a levegőbe repülni, majd egy ilyen helyzetben landolni, ami különösen zárt érzést kelt, akkor az tényleg borzasztó helyzet.”
„Én már kiestem a versenyből, így az első gondolatom az volt, hogy tudok-e segíteni neki valahogy. Azt hiszem, ha én lennék olyan helyzetben, a lehető leghamarabb szeretnék minden egyes apró segítséget is megkapni, mert nem tudhatod, mi történik legközelebb, kigyullad-e az autó vagy valami. Szóval azt hiszem, valószínűleg ez inkább egy emberi reakció volt, semmint versenyzői” – fogalmazott a brit pilóta.
A silverstone-i eset után egyébként az FIA egyértelműsítette a szabályt: immáron automatikusan kiesettnek számít az a versenyző, aki futam közben a pályán kiszáll az autójából, azaz Russell a mostani előírások mellett semmiképp sem folytathatta volna a versenyt, miután odarohant Zhouhoz.