DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Kis híján a Ferrarihoz üldözték Newey-t

A Red Bull F1-es tervezőzsenije felfedte, hogy egy ponton felmerült benne, hogy elhagyja az energiaitalosok alakulatát – méghozzá a motor miatt.

Adrian Newey a Formula-1 történetének egyik legsikeresebb tervezője, világbajnokságot nyert konstrukciók kerültek ki a keze alól a Williamsnél, a McLarennél és a Red Bullnál egyaránt. A The Race szaklapnak adott interjúban azonban elárulta: volt egy időszak, amikor kis híján minden motivációját és érdeklődését elveszítette az F1 iránt.

Ez a hibrid korszak első éveit jelentette, amikor a Red Bull által akkor használt Renault gyengébbnek és megbízhatatlanabbnak is bizonyult a Mercedes etalont jelentő erőforrásánál. A francia motorgyártó ráadásul Newey szerint nem is törte magát azon, hogy ezen változtasson – mindez pedig azt eredményezte, hogy a szakember saját bevallása szerint majdnem átnyergelt a Ferrarihoz!

f1-newey-redbull-2022



„Akkoriban annyira kiábrándultam az egészből, hogy őszintén szólva majdnem csatlakoztam a Ferrarihoz” – ismerte el Newey. „Bár boldognak éreztem magam a Red Bullnál és nem akartam csapatot váltani, az egyetlen dolog, ami rávett, hogy egyáltalán felmerüljön az átigazolásom, az volt, hogy leragadtunk egy versenyképtelen motornál. Olyan beszállítónk volt, amelyet szemlátomást jobban érdekelt a marketinges rész, amely az F1-gyel jár, mint az, hogy ténylegesen versenyképesek legyenek.”

„Ha olyan motorpartnered van, amely ugyan a riválisoknál gyengébb termékkel áll elő, de azt mutatja, hogy valóban szándékában ezt megoldani és fejlődni, akkor azt elfogadjuk. De egy olyannal, amely nem észleli, hogy hátrányban van és egyáltalán nem is akar kezdeni ezzel semmit, sokkal nehezebb. Emiatt elveszítettem a motivációimat” – magyarázta a technikai vezető, aki azt is elmondta, mi tartotta mégis a Red Bullnál és mitől nyerte vissza az érdeklődését:

„Nem akartam csapatot váltani, így itt jött képbe az Aston Martin Valkyrie projekt. Az motiváltan tartott és lefoglalt egy ideig, aztán amint aláírtunk a Hondával, világossá vált, hogy lehet, hogy nem tartanak ott, ahol szeretnénk, de megvan bennük az akarat hozzá, ami megváltoztatta a dolgokat” – utalt arra Newey, hogy a Honda még a Renault-nál is gyengébben muzsikált anno a McLaren partnereként, ám rajtuk az első pillanattól érződött, hogy javítani akarnak az erőforráson, ezért is kötöttek velük szerződést előbb csak a Toro Rossóval, majd 2019-től kezdődően az anyacsapattal is.

A Red Bull főnöke, Christian Horner egyébként nemrég elárulta: már gondolkodtak azon, mi lesz, ha Newey egyszer valóban visszavonul, de nem aggódik a technikai szakembereik miatt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: