DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

„A jövő évi Ferrari-motor egy bomba lesz”

Ezt Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke mondta el az alapján, amit a Scuderia leköszönő F1-es vezetőjétől, Mattia Binottótól hallott. Az amerikai istálló még tovább fejlődne 2023-ban.

Elképesztő hullámvasutat járt be az elmúlt néhány évben a Ferrari erőforrása a Formula-1-ben. 2019-ben még egyértelműen kiemelkedtek a mezőnyből – ám mint kiderült, ez részben némi „trükközésnek” volt köszönhető, amelyet követően megkötötték az FIA-val az emlékezetes titkos paktumot. Alighanem az is szerepet játszott abban, hogy 2020-ra pokolian visszaesett a motor teljesítménye, ami a Scuderia történelmi mélypontját jelentő konstruktőri hatodik helyben nyilvánult meg.

Az azóta eltelt két idény alatt aztán újra feljavult a Ferrari-hajtáslánc, s idén már a győzelmekért harcolhatott a motornak is köszönhetően a maranellói istálló. A megbízhatósággal ellenben komoly gondok akadtak: a szezon első felében többször is meghibásodott Charles Leclerc és Carlos Sainz autójában az erőforrás. A leköszönő Ferrari-csapatfőnök, Mattia Binotto nemrég el is ismerte, hogy ezek miatt kénytelen voltak visszafogni a motor teljesítményét az évad második felében.

f1-haas-ferrari-2022-interlagos



Nyilvánvaló, hogy Maranellóban keményen dolgoznak a hibák orvoslásán és azon, hogy még versenyképesebbé tegyék a motort. Nos, a Ferrari hajtásláncait használó Haas csapatvezetője, Günther Steiner a minap egy Olaszországban tartott sajtótájékoztató keretében elhintette, hogy komoly előrelépésre lehet számítani a 2023-as motortól:

„Találkoztam Mattia Binottóval, és azt mondta, hogy a jövő évi motor egy ’bomba’ lesz. Itt rengetegen támogatják a Ferrarit, s ha versenyképesek, az nekünk is csak jó, hiszen az azt jelenti, hogy egy gyors erőforrásunk lesz” – idézi Steinert az si.com portál.

A Haas is folytatná a fejlődést

Ami a Haast illeti, számukra ugyancsak előrelépést jelentett a 2022-es évad, hiszen míg tavaly sereghajtóként végeztek az F1-ben, idén különösen az első nagydíjakon tudtak meglepetést okozni – igaz, Kevin Magnussen szenzációs interlagosi pole-ja pedig a szezon végén született. Az amerikai istálló a nyolcadik helyen zárt a csapatok értékelésében, Steiner viszont jövőre ezen is javítana:

„Volt két nehéz évünk a világjárvánnyal, de sikerült talpra állnunk. Jól alakult a mostani szezon, bár lehetett volna még jobb. Úgy érezzük, fejlődtünk idén, 2023-ban pedig még tovább szeretnénk fejlődni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: