Andreas Seidl és Toto Wolff is beszélt a Red Bull büntetéséről, Seidl szerint enyhe, Wolff szerint azért érzékelhető mértékű az a tesztelési és fejlesztési korlátozás, amellyel meg kell birkóznia a riválisnak. Abban mindketten egyetértettek, hogy ettől függetlenül a Red Bull biztosan érdemi előnybe került a szabályszegéssel, ezt az álláspontot pedig a Ferrari sportigazgatója, Laurent Mekies is osztja.
„Sokat beszéltünk az utóbbi hetekben, hogy fél millió euróval mit lehet kezdeni. Két millió már egy jelentős mennyiség (a Red Bull 1,8 millió fonttal lépte túl a keretet), és erről többször is kifejtettük a véleményünket. Mi a Ferrarinál azt gondoljuk, hogy ez a mennyiség tizedmásodpercet jelent körönként, szóval ebből könnyű megérteni, hogy ezeknek a számoknak jelentős hatása van a versenyek vagy akár a bajnokság végkimenetelére” – mondta a Sky Italiának Mekies.
„A büntetéssel elégedetlenek vagyunk, két okból kifolyólag. Először is: mi a Ferrarinál nem értjük, hogy az aerodinamikai tesztlehetőség 10%-os csökkentése hogyan felel meg a korábban említett köridőnyereségnek. És emiatt jön a másik probléma: nincs költségkeret-büntetés, ennek az az alapvető hatása, hogy a csapat elkölti azt a pénzt másra. Teljesen szabadon költhetik bármire azt, ami nem mehet el a szélcsatornára vagy a CFD-re, csökkenthetik az autó súlyát vagy akármi mást. Emiatt szerintünk a büntetés valódi súlya eléggé csekély” – magyarázta álláspontját a szakember.
Mekies végül azt is hozzátette, hogy most már nem tudnak mit tenni, tovább kell lépniük, de nagyon reméli, hogy a 2022-es szezon kiértékelésére nem kell majd 2023 novemberéig várni. Ők támogatni fogják az FIA-t, hogy minél gyorsabban végigvihesse a folyamatot, mert az az egész sport, és a szurkolók érdeke is.