Christian Horner csapatfőnök igyekezett magyarázatot adni, miért és hogyan lépték át a maximális költségkeretet 2021-ben az istállónál, de kiemelte, egyetlen penny sem ment ebből fejlesztésre, egészen más dolgokra költöttek a limiten felül.
A Mercedes csapatfőnöke természetesen nem hagyta ki a kritikát értékeléséből. „Egyértelmű, hogy ez sok pozíciót és munkahelyet is jelenthetett. Itt mindent hajszálpontosan kellett követni és dokumentálni, a könyvelés még az átlagosnál is szigorúbban zajlott, mert így kellett csinálnunk. Jogász módjára kellett nyilvántartani, ha pedig valaki nem a szabályok szerint jár el, az előnyt jelent. Ebben a sportágban ez különösen fontos, ahol néha egészen kis különbségek dönthetnek” – mondta el a Sky Sports kérdésére Toto Wolff.
„Akár 200 ezerrel, akár kétmillióval lépi át bárki a lehetséges maximumot, az meg fog jelenni plusz teljesítményként a pályán. Nemcsak nekik, minden más csapatnak is el kellett tudnunk számolnunk a betegállomány, a kertészeti és az ellátási költségekkel is.”
„Úgyhogy a helyzet, hogy ez kilenc csapatnál rendben volt, egy viszont megszegte. Úgy gondolom, hogy a tesztkorlátozáson és a pénzügyi bírságon túl ez a megítélésükben is kárt tesz. Átláthatónak kell lennie mindennek. Bármilyen istálló is érintett, mindenki felelős azért a márkáért, amit képvisel, ugyanúgy, ahogy a dolgozóiért, a partnereiért is, ez nem simán egy üzleti ügy” – tette hozzá a Mercedes csapatfőnöke.
Az mindenesetre jól látható, hogy tavaly május óta a korábbi kollegiális, szinte baráti viszony egyértelműen elmérgesedett a Mercedes és a Red Bull között.