Az előző versenyeken egyértelműen az Alpine felé kezdett billenni a mérleg nyelve a konstruktőri világbajnokság negyedik helyéért folytatott versenyben. A Szingapúri Nagydíjon azonban minden megváltozott: Lando Norris hibátlan vezetéssel negyedik lett, Daniel Ricciardo pedig némi szerencsével – a safety car-periódus alatt ejthette meg a slick gumikra váltás – az ötödik, miközben Fernando Alonso és Esteban Ocon egyaránt kiesett műszaki hiba miatt. Mindennek köszönhetően pedig a McLaren visszaelőzte a francia alakulatot, s jelenleg ők birtokolják a negyedik pozíciót az összetettben.
Nem véletlen, hogy Alonso is elfogadhatatlannak nevezte az Alpine sorozatos megbízhatósági gondjait. Ugyanakkor Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke úgy véli, ezek nélkül is versenyben lehetnek riválisukkal a negyedik helyért az idény végéig:
„Szerintem ha megnézzük, hogyan alakultak a versenyek Franciaország óta, folyamatos volt az ingadozás előre-hátra. Az Alpine nyilvánvalóan remek hétvégét teljesített Spában, ahol nekünk rengeteg problémánk volt. Ugyanakkor nekünk lehetőségünk volt ugyanezt tenni ma, amikor nekik adódtak gondjaik” – idézi Seidlt a Motorsport. „Úgyhogy szerintem ez egy nyílt csata. Szerintem teljesítmény szempontjából is rendkívül közel vagyunk egymáshoz.”
„Nem ragadtatjuk persze el magunkat a vasárnapi eredmény után. Tudjuk, hogy kemény csatát vívunk az Alpine-nal a konstruktőri világbajnokságban, és ezért vagyunk tisztában azzal is, hogy ez akár a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj utolsó köréig is tarthat. Szerintem elég jó autónk van, a csapatunk nagyszerű a gyárban és itt a pályán egyaránt, és van két remek pilótánk. Ez azt jelenti, hogy mindenünk megvan ahhoz, hogy az idény utolsó köréig életben tartsuk ezt a csatát, és ezt is fogjuk próbálni tenni. Örülök a 22 pontnak, ugyanakkor realistán szemlélem a mostani eredményt.”
Seidl egyúttal nem győzte dicsérni a teljes csapat szingapúri munkáját, és Ricciardóhoz hasonlóan a türelmet emelti ki kulcstényezőként: „A csapat nagyszerű munkát végzett a bokszfalon a pilótákkal való remek kommunikációval karöltve, hogy megtalálják a megfelelő egyensúlyt aközött, hogy megpróbáljunk elérni egy erős eredményt, miközben igyekszünk türelmesek maradni és nem vállalni szükségtelen kockázatot. Jó volt látni, hogy mire képes George, aki elég hamar váltott közepes gumikra, és egy pontig világos volt, hogy túl rizikós lenne korán cserélni. A versenyzők nyilván jelentik, mit éreznek kint a pályán. Ezt összevetettük az általunk látott adatokkal, főleg úgy, hogy láttuk, mit csinál George. Ezek alapján hoztunk döntést, és nagyon örülök, hogy az helyesnek bizonyult.”
„És azt is el kell mondanom, hogy micsoda versenyzés volt ez a pilótáinktól. Trükkösek voltak a körülmények, sokaktól láttuk, hogy kiszaladtak a bukótérbe vagy a falba csúsztak, de a mi versenyzőinkkel nem történt semmi, ami megmutatja, hogy világklasszisok” – tette hozzá a wokingiak csapatfőnöke.