Pályaspecifikus padlólemezéből fakadóan az Alpine nagy reményeket fűzött a Szingapúri Nagydíj versenyhétvégéjéhez, és Fernando Alonso meg is szerezte az ötödik rajtkockát. A futam napján azonban – a csapattárshoz, Esteban Oconhoz hasonlóan – nem ért célba, motorhiba miatt esett ki. A spanyol idén negyedszer adott fel versenyt és még számos futamon fordult elő, hogy technikai gond miatt ért el kevesebb pontot a lehetségesnél.
„Eddig nagyjából 50 pont mínuszban voltam, ehhez jön hozzá újabb nyolc. Ez mínusz 58-60 pont az év során, ami igazán elfogadhatatlan az én autóm oldalán” – panaszkodott Szingapúrban a leintés után Alonso. A spanyol jelenleg 59 ponttal rendelkezik, számításai szerint így akár kétszerennyi egysége is lehetne. Ezzel kényelmesen vezetné a középmezőnyt, sőt…
„Ha 60 pontot még hozzáadunk a pontversenyben és körülbelül 10-et levonunk a többiektől, hiszen tőlük is pontokat vettem volna el, akkor a bajnokságom sokkal jobb képet mutatna, sőt még a Mercedesekhez is közel lennék” – mondta Alonso, habár ezen a ponton kicsit elszámolta magát: Lewis Hamilton 170, George Russell pedig 203 egységgel rendelkezik, amitől még 120 ponttal is nagyon messze lenne.
„Ez talán pontosabb képet fest az idei teljesítményünkről, amire nagyon büszke vagyok. Még ma is az első öt vagy hat helyezés valamelyikéért harcoltam. A pontállás viszont nem tükrözi a teljesítményt” – mondta a spanyol, keserűen hozzátéve: „A következő versenyekre újabb motort kell betenni. Meglátjuk még, mikor, de az biztos, hogy több pontot fogok veszíteni.”
A pontos meghibásodásról egyelőre nem adott hírt az Alpine, de a csapatfőnök, Otmar Szafnauer szerint azonos motorhiba érte mind a kettő autót. A szezon korábbi részében jelentősen Alonso előtt álló, most már csak hat ponttal többel rendelkező Ocon nem bosszankodik saját kiesése miatt, diplomatikusan beszélt róla:
„Ez a hétvége nem volt jó számunkra megbízhatósági szempontból, hiszen mindkét autónk kiesett. De azt hiszem, az új szabályok mellett, méghozzá ilyen fontos szabályok mellett muszáj volt erőltetnünk. Gyors autóra számíthatunk jövő héten, számomra ez fontosabb a többinél” – emelte ki pozitívumként Ocon, hogy az Alpine kevésbé megbízható, de gyors versenygéppel rendelkezik megbízható és lassú konstrukció helyett.