DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

Sajtó: De Vries az AlphaTaurinál, licencre vár a Williams

Miközben a Monzában velük sikeresen beugró Nyck de Vriest már több másik csapattal is szóba hozták, a grove-i alakulat az F2-ben vitézkedő amerikai neveltjüket ültetné be Nicholas Latifi helyére – de még kérdés, meglesznek-e a szuperlicenchez szükséges pontjai.

Nyck de Vries már a múlt heti kiváló vendégszereplés előtt is esélyes volt a Williams 2023-as ülésére, a monzai beugrás óta viszont már más csapatokkal is szóba hozták a hollandot. A Formula.hu értesülései szerint a korábbi F2-es és Formula-E-bajnok is autóba ülhet az Alpine hungaroringi tesztjén, de a legfrissebb fejlemények szerint pénteken a Red Bull-tanácsadó Helmut Markóval is találkozott a pilóta, így felmerült, hogy az AlphaTaurinál köthet ki.

devries-williams-monza-dppi



Amennyiben De Vries végül az AlphaTaurival állapodik meg, akkor annak ellenére is elengedheti a Red Bull Pierre Gaslyt az Alpine-hoz, hogy korábban hangsúlyozták: ezt csak akkor teszik meg, hogy sikerül leigazolniuk Colton Hertát. Ám mivel az FIA a jelek szerint nem hajlandó különengedélyt adni a szuperlicenchez szükséges pontokkal nem rendelkező amerikainak, az energiaitalosok letettek a hírek szerint az IndyCar-menőről – viszont De Vries lehet a következő alternatíva, még ha a Motorsport információi szerint a megállapodás egyelőre még nem is köttetett meg, bár a RacingNews365 és az AutoHebdo szerint pedig gyakorlatilag már igen.

Mindenesetre amennyiben De Vries akár az Alpine-nál, akár az AlphaTaurinál jut üléshez, úgy a Williamsnek más versenyző után kell néznie, ha le akarja cserélni Nicholas Latifit, amire egyre jobb esély van. A logikus jelölt erre a grove-i istálló akadémiájához tartozó Logan Sargeant: az amerikai erős újoncidényt fut a Formula-2-ben, ahol jelenleg a harmadik helyen áll, ráadásul hazája nagydíján, Austinban az első szabadedzésen F1-es autót is vezethet a Williamsnál.

sargeant-f2-dppi

Van azonban még egy kérdőjel Sargeant kapcsán, méghozzá ismételten a szuperlicenc körül. Ahhoz ugyanis, hogy meglegyen a kellő mennyiség a tavaly az F3-ban bronzérmesként végző pilótának, legalább az ötödik pozícióban kell végeznie év végén a Formula-2-ben. Jelenleg ez megvan neki, de még nagyon nem dőlhet hátra, mivel még 39 pont szerezhető Abu Dhabiban a szezonzárón, s így matematikailag még nyolcan (!) is megelőzhetik, ha rosszul jön ki neki a hétvége. Leginkább persze az egyaránt kilenc egységre lévő Jack Doohan, Jehan Daruvala, Enzo Fittipaldi triótól kell tartania, de Liam Lawson lemaradása is csak három ponttal több, míg Frederik Vesti hátránya 21, Jüri Vipsé pedig 25 egység Sargeant mögött.

Amennyiben az amerikainak nem jön össze a licenc, úgy ismét új opció után kell néznie a Williamsnek: felmerült már ennek kapcsán többek között a Haasszal és az Alpine-nal is szóba hozott Antonio Giovinazzi, valamint a Haastól egyre nagyobb valószínűséggel távozó Mick Schumacher neve is. Sőt, a Motorsport még Doohant is említi: az ausztrál hasonló kölcsönadás révén kerülhetne a Williamshez, mint arról Oscar Piastri esetén is szó volt egy időben, amennyiben a fiatal versenyző nem jut üléshez a franciáknál.

Jost Capito, a Williams csapatvezetője Monzában elmondta, hogy mivel nem élmezőnyben szerepel a csapatuk, bátran mernek újoncokhoz nyúlni, konkrétan Sargeantről pedig úgy nyilatkozott, hogy szerinte készen áll az F1-re: „Szerintem készen áll. Igen, kellenek neki a pontok, ha az nem jön össze, akkor nem segít semmi. De biztos vagyok benne, hogy ettől függetlenül készen állnak” – mondta el Capito, hozzátéve, hogy a döntésükben egyáltalán nem fog szerepet játszani a versenyző amerikai nemzetisége.

Az egészen őrült pilótapiaci keringőről a Formula Podcast legfrissebb adásában is részletesen beszéltünk:

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: