Az utóbbi években jelentősen „meghíztak” a Formula-1-es autók: a 2022-es szabályváltozások is újabb 46 kilogrammos növekedést eredményeztek a tömegben, így már 798 kg-ra nőtt a gépek minimumsúlya üzemanyag nélkül – azaz megtankolt állapotban, a versenyek rajtjánál a 900 kg-ot is elérik az autók. Mindennek persze részben az összetett hajtáslánc, részben pedig az egyre komolyabb biztonsági fejlesztések és előírások tehetnek minderről, de az összehasonlítás akkor is döbbenetes, ha azt nézzük, hogy 2008-ban például 600 kilogramm alatt volt az autók tömege.
A versenyzők is többször jelezték már, hogy nem annyira élvezetes vezetni a súlyuk miatt kevésbé agilis gépeket, s Max Verstappen is ezzel hozakodott elő, amikor arról kérdezte a világbajnokot a Motorsport.com lap, hogy szerinte hogyan váltak be az idei új szabályok:
„Úgy gondolom, az autók követése jelentősen könnyebb lett, úgyhogy ez pozitívum. De természetesen az autók rendkívül nehezen, ami szerintem nem annyira jó, de nem látok rá gyors megoldást. De összességében a követés és az ilyesmik könnyebbé váltak. Persze néhány pályán még így is nehéz, de ez a gumik túlmelegedésének és egyéb tényezőknek is köszönhető, úgyhogy van még mit vizsgálni.”
Verstappenhez hasonló gondolatokat fogalmazott meg Lance Stroll is: „Úgy gondolom, az autók túlságosan nehézzé váltak, és szeretném, ha ezen javítanának a következő években. Bizonyára rengeteg dolgon változtathatnánk és javíthatnánk, de nálam a lista élén ez van, ezt lehetne jó javítani, hogy élvezetesebbé tegyük a vezetést és mozgékonyabbá az autókat.”
George Russell is ezt a területet emelte ki, amikor arról kérdezték, min lehetne még javítani az F1-es autók esetében, de a Mercedes-pilóta azzal is tisztában van, hogy jó oka van a versenygépek súlyának: „Ahogy Lance és Max elmondta, nagyszerű lenne, ha könnyebbek lennének az autók, de minden azért nem lehetséges. Az oka annak, hogy ilyen nehezek a versenygépek, a biztonság, szóval nem tudom. Nem tudnék egy területet kiválasztani, mert túl sok lenne a kompromisszum.”