Az idei évben debütált új aerodinamikai szabályok egyik negatívuma volt a delfinezésnek hívott jelenség, melynek köszönhetően az egyenes szakaszokon az autók nagymértékű pattogását lehetett látni. Bár valamelyest mindegyik istálló megküzdött a problémával, néhányan rettentően szenvedtek emiatt, ez pedig már biztonsági aggályokat is felvetett.
Az FIA végül a Kanadai Nagydíj előtt határozott úgy, hogy új technikai direktívát ad ki ezzel kapcsolatban, melyet eddig halasztottak, Belgiumban viszont már érvényesek lesznek. Bár néhány csapat nem értett egyet ezekkel a módosításokkal, Spában minden autónak meg kell felelni az előírásoknak. Ez akár a delfinezéstől komolyan megküzdő Mercedesnek előnyös is lehet, amit George Russell is elismert, ám úgy véli, erre nem alapozhatnak.
„Nem kétséges, hogy a Ferrari és a Red Bull nyomást gyakorolt a szabályokra ebben a tekintetben, mi pedig tiszteletben tartottuk a változtatásokat. Nincs garancia arra, hogy ettől közelebb kerülnénk hozzájuk, minden autó más, de az biztos, hogy ez nem fog segíteni nekik” – idézte Russell szavait a Motorsport.
A brit pilóta szerint a Mercedes fokozatosan fejlődött a szezon során, így ha tartják ezt az ütemet, akkor a rendszeres dobogók mellet, a győzelmekért is harcba szállhatnak a folytatásban.
„Max és a Red Bull meglógtak. Charles hasonló szinten van, de nagyon sajnálom őt, mert jelenleg kiváló munkát végez, és sok balszerencse érte. A Red Bull nagyon stabil, de kétségtelen, hogy mi is fejlődünk. Csapatként a szezon elején majdnem egy perccel végeztünk a futamgyőztes mögött, de csak 10 másodperccel maradtunk le az utolsó néhány versenyen. Ha ezen az úton haladunk tovább, akkor harcban lehetünk” – folytatta Russell.
„Spa érdekes lesz, jön néhány szabályváltozás, ami más csapatokat is közelebb hozhat, de úgy gondolom, hogy csapatként igazán bízhatunk magunkban és hiszünk abban, hogy remek munkát végzünk, így nincs okunk arra, hogy ne legyünk ott az élmezőnyben” – tette hozzá.