Fernando Alonso kétségkívül az elmúlt két évtized egyik legmeghatározóbb F1-es versenyzője, kiemelkedő sikerei mellett azonban számtalan konfliktus is kísérte eddigi pályafutását, elég csak a 2007-es mclarenes szezonra, a 2008-as szingapúri „Crashgate” néven elhíresült botrányra, vagy épp a Honda-motort kritizáló csípős rádióüzeneteire gondolni. A spanyol legutóbb azzal keltett szenzációt, hogy váratlanul aláírt az Aston Martin csapatához, melyről jelenlegi munkaadója, az Alpine csupán a hivatalos sajtóközleményből értesült. Mindezek következtében a spanyol versenyzőről az az általános vélemény alakult ki, miszerint nehéz vele egy csapatban dolgozni, mert személyisége és munkamódszerei általában a csapat megosztottságához vezetnek. Ezt az álláspontot igyekezett eloszlatni Eric Boullier, aki a McLaren versenyigazgatójaként 2015 és 2018 között dolgozott együtt a kétszeres világbajnokkal.
„Nem tudom, miért terjedt el róla ez a kép, soha nem volt megosztó személyiség. Igazi csapatjátékos, bár a csapattársaival szemben nem mindig az” – idézi a PlanetF1.com a francia szakembert, aki azt is elárulta, hogy Alonso hogyan viszonyult csapattársaihoz. „Nagyszerűen dolgozik, amikor ő az első számú pilóta, és van mellette egy második számú versenyző, akire támaszkodhat. Amikor Jenson Button csapattársa volt, akkor mindketten elég okosak voltak ahhoz, hogy megértsék és tiszteljék egymást. Stoffel [Vandoorne] esetében az előnyére tudta fordítani csapattársa visszajelzéseit, ezért működött jól kettejük kapcsolata. Amennyiben azonban egy versenyző nem hasznos számára, akkor az a pilóta ellenséggé válik.”
„Ennek ellenére szerintem minden idők legjobb csapatépítője, nagyszerű harcos, aki mindig önmagára összpontosít, ugyanakkor a csapattal együtt szeretne nyerni. Minden részlettel tisztában van. Amikor azt gondolod, hogy bezárkózik a szobájába relaxálni, ő akkor is dolgozik: tanulmányozza az ellenfelek gumikopását, ezért tisztában van vele, hogy kivel érdemes csatába bonyolódni a vasárnapi versenyen, és kivel nem. A futam alatt is folyamatosan figyeli a kivetítőket, hogy az információkat a saját maga javára fordítsa. Nagyon erős stratégiai érzékekkel rendelkezik.”
„Fernando egyike azoknak a versenyzőknek, akik az autó minden technikai jellemzőjével tisztában vannak. Bár nem mérnök, de érti, hogyan működik a rendszer, és tanácsokat ad annak fejlesztésére anélkül, hogy az egészet megpróbálná újratervezni. Apró, de lényeges különbség ez” – zárta gondolatait Boullier.