A hírek szerint a Porsche 50 %-os tulajdonrészt szerez majd a Red Bull F1-es tevékenységében, ami július végén került napvilágra egy Marokkóban nyilvánosságra hozott jogi dokumentumban. A Volkswagen-csoport vezető testülete korábban megadta az engedélyt az Audi és a Porsche számára, hogy vizsgálják meg a Formula 1-be való belépés lehetőségeit. A nyilvánosságra került dokumentumban volt utalás arra, hogy az együttműködést várhatóan augusztus 4-én jelentik be a felek.
A Volkswagen érdeklődését a 2026-tól bevezetésre kerülő új motorformula keltette fel, ennek megfelelően az esetleges részvételét függővé tette a végleges szabályoktól. Christian Horner a Red Bull csapatfőnöke még Magyarországon mondta, hogy „hosszadalmas folyamat áll még a felek előtt, mielőtt bármit is be tudnának jelenteni”. Az osztrák istálló azt remélte, hogy a hazai versenyükön már július elején nyilvánosságra tudják hozni hírt. A motorszabályok viszont még mindig nem véglegesek, ezért a bejelentés is tovább csúszik.
A napvilágra került információk szerint a tesztelésre fordítható idő mennyisége is kérdéses, de a felhasználható anyagokról sincs még megállapodás. Egy jellemző példa, hogy a jelenleg is a szériában érdekelt gyártók tapasztalataikra támaszkodva acélt kívánnak használni a dugattyúk elkészítéséhez, azonban a Porsche szívesen váltana alumíniumra. Az alkudozás nem ért véget, így az augusztus második napjára időzített szavazást a véglegesítéséről elhalasztották az érintettek augusztus 8-ra. A nyári szünet miatt azonban a szavazás dátuma vélhetőleg tovább csúszik.
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko a Motorsport-Total.com számára nyilatkozott a témáról a Magyar Nagydíjon: „A dolog egyszerű. A Volkswagen megadta a felhatalmazást arra, hogy a Porsche, és az Audi elinduljon az F1-ben, ha a műszaki szabályok megfelelnek az általuk meghatározott kritériumoknak. Számukra fontos terület a költségplafon, a karbonsemleges üzemanyag és az, hogy újoncként ne legyenek hátrányban a meglévő gyártókkal szemben, vagyis elegendő időt kapjanak a tesztelésekre. Formailag viszont ezek az új szabályok még nem léteznek, nincsenek megszavazva” – mondta Marko.
A Ferrari és a Mercedes tagadta, hogy azért húzzák az időt, hogy megnehezítsék a Porsche és az Audi dolgát, a szakember azonban úgy látja, hogy egyes csapatok minden eszközt felhasználnak, hogy csökkenteni tudják az újonnan érkezők felkészülési idejét. Marko kijelentette továbbá, hogy a Red Bull és a testvércsapata, az Alpha Tauri, 2026-tól is biztosan azonos hajtásláncokat fognak használni. A Porsche így két csapat adataira tud majd támaszkodni. Ezzel együtt az is napvilágra került, hogy az AlphaTauri tulajdonjoga 100%-ban a Red Bull kezében marad.