DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Horner magyarázatot adott a Red Bull gyengélkedésére

Szokatlanul gyenge eredményeket produkáltak az energiaitalosok versenyzői a szombati kvalifikáción, Christian Horner azonban elmagyarázta, hogy milyen problémák hátráltatták őket a Hungaroringen.

Felejthető napot zárt a Red Bull szombaton Mogyoródon, hiszen Max Verstappen motorproblémák miatt csak a tizedik rajtpozíciót tudta megszerezni a holnapi versenyre, csapattársa, Sergio Perez pedig ennek ellenére sem tudta megelőzni a hollandot, hiszen már a Q2-ben búcsúzott, és csupán a 11. helyről rajtolhat majd vasárnap.

Horner szerint csalódást keltő a gyenge szereplés, ugyanakkor örül neki, hogy a hibák nem vasárnap ütötték fel a fejüket: „Frusztráló, hogy Checót már a Q2-ben elveszítettük. A forgalommal akadtak gondjai a 2-es kanyarban.”

 



„Max sokkal jobbnak érezte ma az egyensúlyt, szerintem lett volna esélyünk a pole-ra, de a 2-es kanyarban történt elfékezés miatt rögtön az első kört követően rossz helyzetbe kerültünk. Ennek ellenére magabiztosak maradtunk, és úgy éreztük, lehet még esélyünk, de sajnos Maxnak gondjai akadtak a motorral a kivezető körén. Próbáltuk visszaállítani a szenzorokat, de nem sikerült orvosolni a problémát, emiatt Maxnak nem volt reprezentatív köre a Q3-ban. A holnapi versenyen nehéz dolgunk lesz innen. Mindazonáltal gratulálok George-nak, remek kis körnek tűnt” – nyilatkozta a csapatfőnök a Sky Sports kamerái előtt.

Horner szerint Verstappennek legrosszabb esetben is a negyedik helyre kellett volna odaérnie a problémák nélkül: „A Q3-ban felerősödött a szél, szóval nem tudom, hogy az első sor meglett volna-e, de elméletileg legalább a negyedik helyet megszerezhettük volna, mert a pálya is folyamatosan javult.  Szerintem lett volna esélyünk az első sorra, viszont örülök, hogy ma történtek ezek a dolgok, nem pedig holnap. Beleadunk majd mindent a futamon” – tekintett előre Horner.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: