Ahogy a szezon első fele, a Paul Ricard-i hétvége is a Ferrari és a Red Bull párharcáról szól eddig. Az időmérő edzésen a vörösök diadalmaskodtak Charles Leclerc révén, aki már idei hetedik pole-pozícióját zsebelte be Max Verstappen előtt. Ebben segítségére volt a motorcserés büntetése miatt a Q3-ban már csak a szélárnyékadás miatt kihajtó Carlos Sainz is, Christian Horner, a Red Bull csapatvezetője szerint azonban enélkül is legfeljebb csak közelebb kerülni tudtak volna ma a monacóihoz:
„Úgy vélem, egy vagy esetleg másfél tizeddel lehettünk volna közelebb, de összességében szerintem egy körön a Ferrari előnyben volt ma hozzánk képest” – ismerte el Horner a Sky Sportsnak nyilatkozva, ahol egyúttal megemlített egy másik potenciális kulcstényezőt a vasárnapi futamra nézve: „Két különböző koncepció mentén támadjuk ezt a pályát: a Ferrari némileg nagyobb leszorítóerővel megy. Minden holnap dől el.”
Amire Horner utalt, hogy a Ferrari nagyobb leszorítóerőt generáló hátsó szárnyat pakolt fel az F1-75-ösre, aminek köszönhetően viszont az RB18-as számos korábbi nagydíjhoz hasonlóan megint gyorsabbnak tűnik az egyenesben. Ezt pedig Verstappen kihasználná vasárnap, kombinálva azzal, hogy a hőség miatt jelentős lehet a gumikopás is, amely épp a nagyobb leszorítóerő miatt szintén a ferrarisokat sújthatja jobban:
„Remélem” – felelte arra a kérdésre a regnáló világbajnok, hogy segíthet-e a szárnybeállítás-választásuk másnap. „Ismét nagyon gyorsnak tűnünk az egyenesben, ami egy kellemes bónusz. De úgy gondolom, összességében kell néznünk a nagytempós teljesítményünket. Bármilyen szárnyat is rakunk az autóra, úgy tűnik, mindig kicsit szenvedünk nagy sebességnél a Ferrarihoz képest. Itt ugyanakkor a gumik is rendkívül fel fognak forrósodni holnap, ezért nem lehet olyan keményen nyomni a tempós részeken, mint az időmérőn. Ezért remélem, a végsebességünk kicsit jobban segítségünkre lehet, mint egy időmérős körön.”
Verstappen egyúttal arról is beszélt a Formula.hu jelenlétében tartott időmérő utáni sajtótájékoztatón, hogy küszködött kissé az autó egyensúlyával – amely szintén nem egyedi jelenség nála 2022-ben, de nem tudta megmondani, hogy ez a hőségnek, a pályakarakterisztikának vagy más tényezőnek köszönhetően jött elő ismét a kvalifikáción, ahol nem érezte igazinak a tapadást.
Van egyébként még egy tényező, amelyben bízik a Red Bull: Horner szerint az is a segítségükre lehet a vasárnapi futamon, hogy míg a Ferrarinál Sainz a mezőny végéről indul, addig nekik mindkét pilótájuk ott van az első háromban a rajtrácson. „Kettő az egy ellen, ami mindig érdekes stratégiai dinamikát eredményez” – vélekedett Horner.