DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
F1

Bevált a Ferrari új hátsó szárnya

Csökkentette egyenesbeli hátrányát a maranellói alakulat Mattia Binotto szerint. A csapatfőnök úgy látja, az új fejlesztéseknek hála már a Red Bull szintjén vannak a végsebességet tekintve.

A Silverstone-ban és a Red Bull Ringen aratott sikernek köszönhetően már zsinórban két győzelemnél jár a Ferrari, és úgy tűnik kimásztak a gödörből. Az olasz istálló pilótái olyan pályákon tudtak diadalmaskodni, melyek korábban inkább a Red Bullnak kedveztek, ennek pedig köze van azoknak a módosításoknak, amit nemrégiben vetettek be Mattia Binotto véleménye szerint.

A Ferrari csapatfőnöke úgy látja, elég sokat hozott a konyhára az új hátsó szárny is, amivel ledolgozták hátrányukat a végsebességre nézve.

„Kétségtelenül hátrányban voltunk a Red Bullhoz képest, ami az egyenesben lévő sebességet illeti. Sokat dolgoztak a DRS-en is, szóval az új hátsó szárny, amit először Charles (Leclerc) használt Kanadában az Egyesült Királyság óta mindkét autónkon fent van. Ezzel az új elemmel szerintem egyszerűen csökkentettük a sebességbeli különbséget. Szerintem még mindig van egy kis előnyük, de ez nagyon kicsi vagy elhanyagolható” – idézte Binotto szavait a Motorsport.



 

A szakember úgy gondolja, hogy a tapadást tekintve már előrébb járhatnak a riválisuknál. Binotto érzése szerint Carlos Sainz és Charles Leclerc nagyszerűen kihasználták az ebben rejlő lehetőségeket.

„Az alacsony sebességű kanyarokban nagyon közel vagyunk egymáshoz, a kevés tapadással rendelkező részeken lehet még különbséget tenni. Azt hiszem, Ausztriában gyorsak voltunk, és nem kizárólag az autó miatt, hanem mert a pilótáink fantasztikus hétvégét produkáltak az autó egyensúlya, az autó beállítása, a gumik megértése, kezelése és a pályán való vezetés tekintetében” – tette hozzá.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: