A 2022-es Formula-1-es idény első szakaszában egyértelműen kirajzolódó trend volt, hogy a két élcsapat közül a Red Bull előnyben van az egyenesekben végsebesség terén a Ferrarihoz képest. Ezen szeretett volna változtatni a maranellói istálló a Bakuban bevetett új hátsó szárnnyal, amellyel a légellenállást próbálták meg csökkenteni.
Mattia Binotto csapatfőnök szerint pedig ez sikerült is: az azeri futam után a Formula.hu jelenlétében arról beszélt, hogy közelítettek végsebesség terén a nagy riválishoz.
„Szerintem az ilyen szintű és típusú leszorítóerő tekintetében nem vagyunk túl nagy hátrányban a Red Bullhoz képest, nagyon hasonló a sebességünk” – mondta el Binotto. „Mind az időmérőn a nyitott DRS-sel, mind a versenyen anélkül elég jól működött ahhoz, hogy legalább harcban legyünk és védekezni tudjunk Max ellen és magunk mögött tartsuk őt.”
„Szóval összességében igen, úgy gondolom, a hátsó szárny a vártnak megfelelően működik. Hasonlóan működik, mint a Red Bullé, amelyiket hasonló leszorítóerő mellett használnak, ez pedig önbizalommal tölt el, hogy bármikor szükségünk lesz rá, bevethetjük minden gond nélkül.”
Az alacsony légellenállású hátsó szárny a Bakuhoz hasonló, hosszú egyeneseket tartalmazó pályákon kerülhet ismét elő – akár már a mostani hétvégén is Montrealban. A Ferrarinak azonban van más megoldásra váró ügye is, hiszen az Azerbajdzsáni Nagydíjon hiába volt meg a tempójuk, kettős műszaki hibás kieséssel zártak: a vörösök dolgoznak is a problémák kivizsgálásán és megoldásán.