Mint arról mi is beszámoltunk, a Ferrari a vizsgálata során arra jutott, hogy kukázni kell Charles Leclerc Bakuban elfüstölt erőforrását. Emiatt elképzelhetővé vált, hogy a monacói már a hétvégi Kanadai Nagydíjon rajtbüntetéssel járó motorcserére kényszerül.
A pénteki első edzés során közzétett FIA-dokumentumok alapján még úgy tűnt, nem ez a helyzet, mert bár Leclerc autójába valóban friss belsőégésű motor, MGU-K, MGU-H és vezérlőelektronikát szereltek be, de ezek még mindig a szabályok megadta kereten belül maradtak.
Aztán viszont a második tréning után újabb dokumentumot adtak ki, amelyből kiderül, hogy Leclerc még egy újabb vezérlőelektronikát kapott, a szezonban már a harmadikat, ezzel pedig már átlépte az erre az alkatrészre vonatkozó kétdarabos kvótát. Ez pedig azt jelenti, hogy a vb-címért harcoló monacói pilótát tíz hellyel hátrébb fogják sorolni a montreali futam rajtrácsán.
Nem a ferraris az egyetlen, akire rajthelybüntetés vár vasárnap: Yuki Tsunoda autójában több erőforrás-komponenst is kicseréltek, így az AlphaTauri japánja a mezőny végéről fog startolni.