Hiába indult a pole-pozícióból, Charles Leclerc már a startnál elveszítette a vezetést Sergio Perez ellen a Formula-1-es Azerbajdzsáni Nagydíjon. A monacói azonban később újra helyzetbe került, miután egy virtuális biztonsági autós fázis alatt megejtették a kerékcseréjét, amivel időt nyert a Red Bullokhoz képest. Inaki Rueda, a Ferrari stratégiai vezetője szerint ez kulcsfontosságú döntés volt a versenyük szempontjából – pontosabban csak lett volna, ha később Leclerc alatt nem füstöl el a motor:
„Verstappen DRS-távolságon belülre került Charles-hoz, és ezen dolgoztunk az utóbbi időben, mivel ilyen kis különbségek mellett ki voltunk téve a DRS-es előzéseknek” – magyarázta a futam első szakasza kapcsán a szakember a RaceFans.net hasábjain. „Bakura hoztunk egy eltérő hátsó szárnyat és dolgoztunk a stratégiánkon.”
„Az kritikus volt, hogy amikor Carlos megállt, észleltük, hogy nagy valószínűséggel virtuális biztonsági autós fázis lesz, ezért felkészültünk arra, hogy behívjuk Charles-t a bokszba, ha a versenyirányítás így dönt. Ez kulcsfontosságú volt a versenyünk szempontjából, mivel a VSC alatti bokszkiállás nagyjából tíz másodperccel kerül kevesebbe, mint egy rendes kerékcsere, ennek köszönhetően pedig Charles sokkal kevesebb időveszteséggel tudta letölteni az egyetlen szervizelését, mint a két Red Bull.”
Rueda szerint hiába kellett volna egy hosszú etapot teljesíteni a leintésig Leclerc-nek és védekeznie a frissebb abroncsokon érkező Red Bullok ellen, győzni tudott volna Bakuban: „A VSC-periódus után Charles a kilencedik körtől a végéig elment volna a kemény keverékű gumikon. A Red Bull megpróbált minél tovább elmenni a közepes keveréken, de nagyon visszaesett a tempójuk. A közepes abroncsokon jelentős volt a kopás, Perez pedig sok időt veszített azzal, hogy próbált minél hosszabban kint maradni. Sajnos a kemény gumikon teljesített 11. körében Charles motorja meghibásodott, ami rövidre zárta a futamunkat. A szimulációink azt mutatják, hogy ha nem lett volna több VSC-fázis, Charles kényelmesen megnyerte volna a versenyt.”
Nem meglepő, hogy a Red Bullt irányító Christian Horner másképp vélekedik arról, hogyan alakult volna a bakui futam, ha nem esik ki Leclerc: szerinte Max Verstappen és Perez gumielőnye elegendő lett volna ahhoz, hogy utolérjék és meg is előzzék a ferrarist a verseny hajrájában. Horner így nyilatkozott erről és annak kapcsán, miért nem hívták ők is a pilótáikat a bokszba a VSC alatt:
„Azt mondtuk Maxnak, hogy csinálja az ellenkezőjét, mint Leclerc. Úgy éreztük, a verseny azon szakaszában jobb tempója van, mint Charles-nak, folyamatosan hajtotta őt. Charles viszont profitált Checo szélárnyékából. A DRS-hatás pedig nem volt akkora, mint általában, ezért úgy döntöttünk, kint maradunk. Szerintem nagyon korán volt még, és egy pénteki hatkörös etapot leszámítva nem volt adatunk arról, mennyire fognak elkopni a gumik. Úgyhogy ekkor az volt a taktikánk, hogy minél frissebbek legyenek a végén az abroncsaink, miközben ne legyen túl nagy a hátrány Charles-hoz képest. Kár, hogy ezt nem láthattuk, mert szerintem nagyon gyors volt az autónk vasárnap, és a nyolc-kilenc körrel későbbi kiállás elég előnyt biztosított volna az előzéshez.”