Technikai probléma vetett véget Charles Leclerc és Carlos Sainz versenyének is Azerbajdzsánban, így hiába zsinórban a negyedik pole-pozíció a monacói pilótától, egyszerűen képtelen győzelemre váltani első rajtkockáit. Vagy a stratégiát szúrja el az istálló, vagy az autó hibásodik meg, idén már nem először.
Az Ausztrál Nagydíj után senki nem gondolta volna, hogy ekkora fordulat következik be az idei Formula-1-es bajnokságban. Charles Leclerc akkor 46 egységgel járt Max Verstappen előtt, azóta ez teljesen átfordult és már a holland rendelkezik masszív, 34 pontos előnnyel. Elnézve a Ferrari idei szerencsétlenkedését ez tovább nőhet.
Ami pedig külön ijesztő lehet a motorgyártó-részlegnek, hogy az Alfa Romeónál és a Haasnál is problémás a Ferrari erőforrása, így hiába gyors az autó, ha a versenyeket nem bírja végig.
„Idén egyetlen egy saját hibáját láthattuk Charles-nak, amikor Imolában kicsúszott és értékes pontokat bukott, mert a dobogós helyről jócskán visszaesett. Ezt leszámítva erősen és kiválóan vezet. Logikus azt gondolni, hogy az elmúlt három verseny után igen frusztrálttá vált.”
„Ez nem jó, mert egy pilóta tudja, hogy csapatával együtt nyer és veszít, soha nem különülhet el ez a két dolog egymástól. Nem kétséges, hogy a Ferrarinak komoly gondjai vannak” – idézi Jacques Villeneuve szavait a Gpblog.com szakoldal.
Monacóig a Ferrari-motoros istállóknál három MGU-H alkatrész már elszállt, most vasárnap azonban alaposan gyülekezni kezdtek a viharfelhők. Sainz és Leclerc is technikai hibával esett ki, nem sokkal később pedig Zhou és Kevin Magnussen is az erőforrás megbízhatósági problémája miatt kellett, hogy feladja a futamot. A Red Bull pedig akkora lendületben van hetek óta, hogy kulcskérdés megoldani a megbízhatósági gondokat a vörösöknél. Ha ez nem sikerül, nem sok köze lesz a Ferrarinak és Leclerc-nek a világbajnoki címhez, pedig milyen szépen indult év elején.