Hagyományosan Barcelona az a helyszín, ahova a Formula-1-es csapatok az első komolyabb fejlesztési csomagjukat időzítik. Több istállónál idén is ezt láthattuk, a Haas azonban látványosan kivételt képezett: az amerikai istálló csak a Francia Nagydíj környékére tervezi bevetni a nagy újításokat. Ennek ellenére a Spanyol GP időmérőjén mindkét autóval bejutottak a Q3-ba – igaz, a vasárnap már kevésbé alakult jól, mert pontot nem szereztek, miután Kevin Magnussen már az első körben ütközött Lewis Hamiltonnal, Mick Schumacher pedig a kétkiállásos stratégiával szintén hátracsúszott.
Günther Steiner csapatvezető amellett, hogy csalódott volt a végeredmény miatt, azt továbbra is jó döntésnek tartja, hogy nem Barcelonában lőtték el a fejlesztéseket: „Még sok várható tőlünk. El tudjátok képzelni, mi lett volna, ha hozunk fejlesztéseket? A pole-ban lettünk volna!” – viccelődött Steiner, akit az F1i.com szaklap idéz.
„Mondtam, hogy fejlesztések nélkül is gyorsulni fogunk, és így is lett. Mindig mondtam, hogy meg kell találnunk a megfelelő beállításokat az autóhoz. Azért hoznak fejlesztéseket sokan Barcelonába, mert ismerik a pályát, én viszont azt mondtam, hogy ha már ismerjük a helyszínt, próbáljuk meg kihozni a maximumot a jelenlegi autóból, és pontosan ezt is tették a mérnökök. Ha hoztunk volna fejlesztéseket, nem feltétlenül értettük volna meg az összes újítást, s végül lehet, hogy inkább lassabbak lettünk volna.”
A Haas-vezér szerint nehéz megállapítani, hogy a többi istálló közül kiknek váltak be leginkább a fejlesztései Barcelonában, de elsősorban a Mercedesnél és az Alfa Romeónál érezte ezt – viszont ahogy azt a korábbi futamokon is láttuk, rendkívül vegyes és változó a középmezőny erősorrendje. Ebben a bolyban szerepel a Haas is, Steiner viszont elismeri, hogy szükségük lenne végre egy tiszta versenynapra ahhoz, hogy a bahreini parádés kezdés után újra erős pontokkal gazdagodjanak:
„Jónak tűnik az autó tempója, hiszen nyolcadik és tizedik helyre kvalifikáltunk, szóval egyszer majd pontokat kell szereznünk” – nyilatkozta a Motorsport.com hasábjain. „De elszalasztottuk a lehetőségeket, olykor pechesek voltunk a biztonsági autóval például, és ez nyilván frusztrálóvá válik. Nem minden rossz, csupán az kellene, hogy végre ránk süssön a Nap egy vasárnapon.”
Ami konkrétan a Spanyol Nagydíjat illeti: Steiner szerint Magnussen versenyének érdemi része már a Hamiltonnal való koccanáskor véget ért (szerinte egyébként a hétszeres világbajnok alatt vált kissé alulkormányzottá a Mercedes, ezért csúszott bele a dán autójába), míg azt is elismerte, hogy Schumachernél valóban nem volt jó döntés a kétkiállásos taktika, de mire ezt felismerték, már késő volt. Monacót illetően azonban bizakodó az amerikai alakulat főnöke, hiszen ha az időmérőn ismét jól szerepelnek, az a hercegség szűk utcáin könnyebben váltható erős versenyeredményre.