A Formula-1-es Emilia-Romagna-i Nagydíjon is folytatódott a Mercedes küszködése, különösen Lewis Hamilton oldalán, hiszen míg George Russell egy remeknek mondható negyedik helyezést szállított, a 37 éves pilóta mindössze 13. lett. A hétszeres világbajnok a kerékcseréktől kezdve szinte végig Pierre Gasly mögött autózott, akit képtelen volt megelőzni. Andrew Shovlin, a Mercedes pálya széli mérnökigazgatója elmagyarázta, minek volt ez köszönhető:
„Ugyanez a problémánk volt a sprintfutamon is, amit úgy hívunk, hogy DRS-vonat. A DRS és a szélárnyék együttes hatása nagyjából fél másodperces előnyt jelent az autóval szemben, amelyiket követsz. A probléma az, hogy ha az az autó is követ egy másikat, így maga is nyithatja a DRS-t, akkor szinte az összes előny elveszik, és pontosan ez volt az elsődleges gondja Lewisnak is: mivel Gaslynak is volt DRS-e, majdnem ugyanolyan sebességgörbét írtak le az egyenesben. Lewis nem igazán tudott mellé kerülni, s emiatt töltötte frusztráló módon szinte az egész versenyt mögé beragadva.”
A Mercedesnek persze eleve nem volt az igazi tempója Imolában: továbbra is komoly gondot okoz nekik a pattogás, amelyre reményeik szerint Miamiban már találhatnak némi gyógyírt. Viszont ezúttal egy másik tényező is hátráltatta őket Shovlin szerint:
„Ki lehet jelenteni, hogy küszködtünk a gumik felmelegítésével ezen a hétvégén. Ez volt a leghidegebb pálya eddig, először mentünk esőben, s ez egyértelműen sokba került nekünk az időmérőn, ennek voltak köszönhetők az igen gyenge rajtpozíciók a sprintre. Vasárnap nem volt annyira rossz a helyzet. Hogy ez azért volt-e, mert kivezető kör helyett felvezető kör volt… a pilóták keményen próbálták a lehető legjobban felmelegítő közben az abroncsokat. Tudják, hogy ez kihívást fog jelenteni. De mint azt főleg George-nál láthattuk, elég jól jött el a rajtnál. Nehéz volt az első néhány kanyar, de utána megjött a hőmérséklet, ami hozzájárult az erős eredményéhez.”