DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Mercedes: Két versenyen belül előre kell lépnünk

Sürget az idő az F1-es konstruktőri címvédő vezető pályamérnöke szerint – igaz, érzése szerint gyorsan sok hátrányt le tudnának dolgozni, ha végre megoldást találnának a fő problémáikra.

Még idei mércével is küszködősre sikerült a Mercedes hétvégéje az Emilia-Romagna-i Nagydíjon: az időmérőn egyik autóval sem jutottak be a Q3-ba, s végül csupán George Russell már-már meglepetésnek számító negyedik helye révén volt okuk az örömre. Legalábbis így látta Andrew Shovlin, a Mercedes pálya széli mérnökigazgatója, akit a RacingNews365.com idézett:

mercedes-imola-2022-f1-2



„George nagyszerű vezetése megmentett néhány pontot nekünk a negyedik hely révén egy amúgy teljes egészében csalódáskeltő hétvégén. Nagyon jól rajtolt, és remekül sikerült váltania a száraz pályán. Volt egy kis problémánk a szárnyállítóval a bokszkiállásnál, emiatt vizes aero-egyensúllyal kellett vezetnie száraz pályán. Lenyűgöző munka volt, ahogy Valtterit maga mögött tartotta, de az alulkormányzottság megakadályozta abban, hogy felzárkózzon Landóra, így meg kellett elégednie a negyedik hellyel.”

Akárcsak Toto Wolff csapatvezető, Shovlin is az autót, valamint a futamon történt néhány hibát és balszerencsés momentumot tartotta felelősnek Lewis Hamilton borzalmas teljesítményéért és 13. helyezéséért: „Lewisnak az elejétől a végéig kemény hétvégéje volt önhibáján kívül. A startja rendben volt, feljött a 11. helyre, miután Daniel és Carlos ütközött, de néhány autó elénk vágott az átállásnál, némi időt veszítettünk egy lassú kerékcserével is, aztán pedig Esteban miatt is, akit épp Lewis útjába engedtek ki. A következő 44 kört roppant frusztráló volt, mivel beragadt a DRS-vonatba és képtelenség volt előzni.”

Hamilton és Wolff Imolában már úgy nyilatkoztak, hogy gyakorlatilag lemondtak a 2022-es vb-címekről. Shovlin szerint is fogy az idejük, a következő két futamon fejlődést kell produkálniuk, ha még bármilyen esélyt akarnak a végső elsőségre: „Tudjuk, hol állunk jelenleg teljesítmény szintjén, és azt is, hogy hova kell eljutnunk. Van néhány komoly problémánk az autóval, amelyeket ha megoldunk, gyorsan le tudunk sokat dolgozni ebből a hátrányból, viszont kezd kritikussá válni az idő. A következő két versenyen belül előre kell lépnünk, ha bármilyen szinten is elérhető távolságban akarunk maradni az éllovasokhoz képest.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: