DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Mercedes: Egy körön a középmezőnyben vagyunk

Nemcsak a pattogás, hanem a gumik felmelegítése is gondot jelentett pénteken a konstruktőri címvédő alakulatnak – ahol a feszültség első jelei is megmutatkoztak Hamilton és Wolff között.

Tízéves mélypontra jutott az Emilia-Romagna-i Nagydíj időmérőjén a Mercedes, hiszen a 2012-es suzukai hétvége óta először nem jutott egyik autójuk sem a Q3-ba. A delfinezésnek nevezett pattogós jelenség talán minden eddiginél jobban kínozza a címvédő istállót, de ha az nem lett volna elég, Andrew Shovlin vezető pályamérnök még egy másik fennálló problémára is rávilágított, amelyet különösen kihozott a hűvös imolai időjárás:

„Szenvedünk a gumik felmelegítésével ezzel az autóval, nem tudjuk ezt orvosolni” – idézi az F1i.com a szakembert. „A pénteki egy fájdalmas példa volt erre, ahol nem tudtunk elég hosszú etapokat teljesíteni ahhoz, hogy megfelelő tartományba hozzuk az abroncsokat. Láttuk ezt más versenyeken is, csak Bahreinben például ez nem került sokba. Minden más helyszínen nehéz dolgunk volt az időmérőn.”

hamilton-mercedes-imola-day1



„A versenytempónk általában rendben volt, megmutattuk, hogy a harmadik legjobbak vagyunk ezen a téren. A probléma egy körön jelentkezik, úgy fest, eléggé a középmezőny sűrűjében vagyunk vele. Dolgozunk ezen a területen, de még nem értettük meg teljes mértékben” – fogalmazott Shovlin, aki hozzátette: a 2022-es versenyautóknál már úgy alkották meg a szabályokat, hogy a fék hőmérséklete nem segít a gumik melegítésében.

De vajon mennyi esélye maradt a jó szereplésre a tízen kívülről indulva George Russellnek és Lewis Hamiltonnak? „Ez nem a legjobb pálya előzések szempontjából, szóval kemény hétvégére számítunk innentől, de megmutattuk már, hogy a versenytempónk jobb az egykörösnél, és a sprinttel együtt a szokottnál több időnk lesz a felzárkózásra” – vélekedett Shovlin.

Úgy tűnik egyébként, hogy a folyamatos küszködés lassan feszültségekhez is vezethet a Mercedesnél. Legalábbis ezt gyanítja a sajtó az időmérőn látott jelenet kapcsán, amikor Hamilton még sisakban beszélgetett Toto Wolff-fal, aki szemlátomást kissé ingerülten reagált a hétszeres világbajnok szavaira. Hamilton maga nem sokat árult el a jelenetről, amikor rákérdeztek: „Ezek belső dolgok, nem akarok megosztani róla semmit. Tovább fogunk dolgozni. Ez van. Minden hétvége a kármentésről szól” – mondta el a brit pilóta, aki a kvalifikáció utáni nyilatkozataiban is kissé élesen fogalmazott, hiszen csapatszintű leszereplésről beszélt, valamint utalást tett „dolgokra, amiket nem tettünk meg”.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: