DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Wolff: Ennyivel erősebb jelenleg a Ferrari a Mercedesnél

A Mercedes csapatfőnöke elismerte, hogy a Scuderia valószínűleg abból húzott óriási hasznot, hogy a tavalyi autó helyett végig az ideit fejlesztették tovább. Berger is örül a Ferrari erejének.

Toto Wolff most is bámulatosnak és példanélkülinek tartja azt a fejlődést, amit a vörös istálló a tavalyi évhez képest az idei szezonra bemutatott. Az autó aerodinamikailag is kiválóan sikerült, emellé pedig egy igazán ütőképes motort is konstruáltak, úgyhogy a Ferrarit idén nehéz lesz legyőzni.

„Óriásit léptek előre, csak gratulálni tudok nekik, mennyire erős csomagot raktak össze a Ferrarinál. A teljesítmény és a megbízhatóság terén is kiemelkedően jók. Elég, ha a motorjukra pillantunk, az adatok alapján nagyjából 14 lóerővel mögöttünk jártak, most nagyjából 14 lóerővel előttünk. Sosem láttam korábban ilyen rövid idő alatt ilyen mértékű előrelépést” – ecsetelte véleményét a Mercedes csapatfőnöke az AS című lapban.

A jó néhány lóerős hátrányt ugyanennyi lóerős előnyre váltotta a Ferrari, amely fantasztikusan fejlesztett minden területen


A vörösök korábbi többszörös futamgyőztes pilótája, Gerhard Berger is örül, hogy a Scuderia újra tényező lett a világbajnoki címért vívott küzdelemben. „Személy szerint nagyon boldoggá tesz, hogy a Ferrari ismét beleszólhat a világbajnoki küzdelembe. Ez a márka az egész Formula-1 magja, az sosem jó, ha ilyen hosszú szenvedést látunk tőlük, mint például a 2020-as és 2021-es győzelemínségük. A Formula-1 számára is fontos, hogy a Ferrari is tudjon nyerni” – fejtette ki álláspontját Gerhard Berger a Speedweek.com szakoldalon.

„Úgy vélem, hogy nagyszerű élmény a Red Bull és a Ferrari párharca az első helyekért, ha pedig a Mercedes is felzárkózik az év során valamikor, akkor egy hármas küzdelmet láthatunk majd. Az én időmben, a ’80-as években is létezett az autók mostanihoz hasonló pattogása, nekünk is küzdeni kellett ellene. A Red Bull főtervezője, Adrian Newey már akkor is a sportágban dolgozott, valamint a Ferrari felelős tervezőmérnöke, Rory Byrne is a csapatnál volt már abban az időszakban is” – utalt a jelenleg az élen levő két istálló előnyének lehetséges okára Berger, aki 1987 és 1989 között, valamint 1993 és 1995 között összesen hat szezont húzott le a Ferrarinál.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: