DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Alpine: Alonso az élbollyal harcolt volna

Otmar Szafnauer csapatvezető állítja: teljesen másképp alakult volna a kétszeres F1-es világbajnok spanyol számára az Ausztrál Nagydíjon, ha az időmérőn nem szenved balesetet.

Egészen az időmérő harmadik szakaszáig úgy tűnt, hogy Fernando Alonso okozhatja a legnagyobb meglepetést Melbourne-ben: egyes köreivel még a közvetlen élmezőnnyel is fel tudta venni a versenyt. A mindent eldöntő Q3-ban azonban műszaki hiba miatt a falban kötött ki, így a spanyol pilóta mindössze a 10. helyről kezdhette meg a vasárnapi futamot.

Amelyen aztán a safety car teljesen tönkrevágta a stratégiájukat, hiszen a kemény gumin indulva számára még túl korán érkezett a biztonsági autó ahhoz, hogy megejtse a kerékcseréjét. Mikor aztán végül kiállt a bokszba, a forgalomban a DRS-vonat pedig nem tudott előzni, így végül Alonso pontot sem tudott szerezni.

alonso-aus-2022-f1-dppi



Pedig Otmar Szafnauer Alpine-főnök szerint a kétszeres világbajnokban bőven benne volt a meglepetés: „Ha oda kvalifikáltunk volna, amire képesek voltunk, akkor teljesen máshogy alakult volna Fernando futama” – idézi a RacingNews365.com szakoldal Szafnauert.

A csapatvezető arra is rávilágított, hogy a kvalifikációs autótörés nélkül az SC-fázis sem jött volna rosszkor, hiszen kényszerből rajtolt Alonso a kemény gumikon – viszont ez a stratégia is működhetett volna, ha nem rosszkor érkezik a biztonsági autó:

„Nem fogott ki volna rajta a biztonsági autós fázis. Jó esélye lett volna harcolni az első négy helyezettel” – mondta Szafnauer még az időmérős incidens kapcsán. „Sajnos azzal, hogy a tizedik helyről indult úgy, hogy gyors autó volt alatta, az volt a stratégiánk, hogy az elején legyen a kemény abroncsokon, így miután a többiek kiálltak, az autó tempója révén ki tudjon autózni egy kiállásnyi előnyt, majd harcolhasson velük.”

Szafnauer egy viccet is elejtett, hogy talán épp korábbi csapata, az Aston Martin akart kiszúrni vele Sebastian Vettel autótörésével, amely miatt pályára hajtott a biztonsági autó. Az Alpine-t irányító szakember ugyanakkor rámutatott, hogy az ausztráliai tempójuk figyelmeztetés lehet a riválisok számára, így akár a Mercedesnek: Szafnauer szerint a költséglimitnek köszönhetően most már senki nem tud csak úgy a pénzt szórva folyamatos és jelentős fejlesztésekkel előállni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: