DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 20. szerda
F1

A fejlesztéseket is hátráltatják a törések az Aston Martinnál

Mike Krack csapatvezető elismerte: kezdenek kifogyni a pótalkatrészekből az F1-es Ausztrál Nagydíjon történt balesetek után, ez pedig a fejlesztési terveket is befolyásolhatja az alakulatnál.

Borzalmas hétvégét produkált az Aston Martin Melbourne-ben: nem elég, hogy továbbra sincs meg a tempó az AMR22-esben, még több műszaki nehézség és baleset hátráltatta őket. A pénteket még megúszták annyival, hogy „csak” leállt Sebastian Vettel alatt az autó, a szombati harmadik szabadedzésen aztán mind a német, mind Lance Stroll balesetezett. A kanadai később az időmérőn újra összetörte az autót a Nicholas Latifivel történt ütközés során, míg Vettel a vasárnapi futamon gyűjtött be egy újabb incidenst.

aston-boksz-dppi-aus-1



„Rendkívül nehéz hétvégén vagyunk túl, mert nagyon sok kár keletkezett az autókban” – ismerte el az Ausztrál Nagydíj után Mike Krack csapatfőnök. „Már pénteken elkezdődött mindez, amikor akadt egy kisebb problémánk az erőforrással, amit ki kellett cserélnünk. Úgyhogy nem volt sok időnk, aztán persze a pályán történt balesetek mindenki számára láthatóan rengeteg munkát eredményeztek.”

Pedig Krack előzetesen arra számított, hogy az Albert Parkban valamelyest jobban muzsikálhatnak, mint az előző két futamon: „Úgy érkeztünk ide, hogy jobbak lehetünk, mint korábban, de ezt nyilvánvalóan nem igazán tudtuk megmutatni a hétvége folyamán, mert a megengedhetőnél több fennakadásunk volt. A verseny végén szerintem így is olyan helyzetben voltunk, ahol pontot szerezhettünk volna, de végül ez nem jött össze. Összességében egy nagyon csalódáskeltő hétvégén vagyunk túl, azt mondanám. Úgyhogy össze kell gyűjtenünk az alkatrészeinket, mert kezdünk kifogyni a tartalékokból, ezt orvosolnunk kell” – ismerte el a csapatfőnök, akitől ennek kapcsán azt is megkérdezték, hogy a pótelemek gyártása befolyásolhatja-e a fejlesztések tervezett ütemezését is:

„Biztosan összeszámoltátok már, hány balesetünk volt és hány szárnyat és felfüggesztést törtünk össze. Úgyhogy gyorsan ki lehet számolni, mennyire van szükségünk Imolára, és igen, helyes a kérdés. Lesz-e kapacitásunk fejleszteni vagy arra kell fordítanunk, hogy pótalkatrészeket gyártsunk? Zajlanak erről a beszélgetések” – fogalmazott Krack.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: