DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Öt másodperccel lassabb az Aston Martin safety car a Mercedesnél

Teknősre emlékeztette Ausztráliában a biztonsági autó tempója Max Verstappent. A magyarázat: az Aston Martin modellje 200 lóerővel gyengébb, mint a Mercedes felvezető autója.

A Formula-1 biztonsági autóját 2021-től két gyártó biztosítja felváltva: a versenyek felén a régi partner, a Mercedes, a másik felén az Aston Martin gondoskodik a safety carról. A német márka idén új modellt küldött a frontvonalra, a Mercedes-AMG GT Black Seriest, amely 730 lóerő teljesítményre képes. A kontraszt nagy az 528 lóerőt leadó Aston Martin V8 Vantage-hez képest.



A két autó közti teljesítménykülönbség – amely köridőre átültetve a Motorsport.com szerint öt másodpercet jelent – vezetett az Ausztrál Nagydíjon elhangzott panaszokhoz. Míg a szezon első két versenyére a Mercedes vitte a biztonsági autót, Melbourne-ben az Aston Martin vezette fel a mezőnyt a két SC-periódus során, a sebesség pedig érezhetően lassabb volt.

„Nagyon kevés volt a tapadás, a biztonsági autó pedig olyan lassan körözött, mint egy teknős. Hihetetlen volt” – méltatlankodott vasárnap a The Race szaklap kérdésére Max Verstappen. „140-es tempóval menni a hátsó egyenesben, ahol nem volt sérült autó, érthetetlen, nagyon lassú. Ezt vizsgálni kell. Az biztos, hogy a Mercedes biztonsági autója gyorsabb az extra aerodinamika miatt, mert ez az Aston Martin nagyon lassú. Egyértelműen több tapadásra lenne szüksége, a gumik jéghidegek voltak. Jelen pillanatban szörnyű, ahogyan a biztonsági autó mögött megyünk.”

A futamgyőztes Charles Leclerc is egyetért azzal, hogy a biztonsági kocsi nem elég gyors – ő azonban visszafogottabban fogalmazott, mivel éllovasként látta, Bernd Maylander igyekszik az Aston Martin határán autózni.

„Az igazat megvallva az autóban ülve mindig túl lassúnak tűnik, hisz az F1-es gépeknek rengeteg a tapadása, ráadásul mind kemény gumin voltunk, amit nagyon nehéz hőmérsékleten tartani” – mondta Leclerc a Formula.hu részvételével zajló hivatalos sajtótájékoztatón. „Én is rettentően szenvedtem, hogy megtartsam a hőmérsékletet, és igazából én is panaszkodtam volna, de aztán láttam, mennyit csúszkál a safety car a kanyarokban. Nem hiszem, hogy többet bele tudott volna adni, és nem akartam nyomást helyezni rá.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: