Izgalmas csatát láthattunk a dzsiddai futam utolsó köreiben a győzelemért Charles Leclerc és Max Verstappen között. Az addig vezető monacói az utolsó kanyar előtti DRS-érzékelési pontnál rendre igyekezett elengedni a hollandot, hogy aztán a célegyenesben ő nyithassa a hátsó szárnyát, a holland azonban hamar kiismerte a ferraris taktikáját, s végül négy körrel a vége előtt végre is hajtotta az előzést, amellyel megnyerte a Szaúd-arábiai Nagydíjat.
A verseny után a pilóták arról beszéltek, hogy bár az új szabályokkal könnyebb lett egymás követése, a DRS-re továbbra is szükség van. Christian Horner, a Red Bull csapatvezetője ugyanakkor úgy látja: azt át lehetne gondolni, hogy hol helyezik el a DRS-vonalat, hogy a jövőben ne lássunk fékezési-lassulási versenyt, amely nem feltétlenül méltó a Formula-1-hez.
„Nagyon erőteljes volt a DRS, és láthattuk, hogy macska-egér játék zajlott a versenyzők között, akik fékeztek addig a pontig, majd kigyorsítottak a kanyarban” – idézi Hornert az Autosport. „Úgy gondolom, át kellene gondolnunk, hol legyen a jövőben a DRS-érzékelési pont, mert egyértelműen el akarjuk kerülni, hogy ebbe a helyzetbe kerüljünk.”
A szakember egyúttal megdicsérte Verstappent: „Úgy gondolom, nagyon érett versenyzést láthattunk Maxtól. Óvta a gumikat a futam során, hogy a végére is maradjon, alaposan kidolgozott mindent. Zajlott egy kis macska-egér játék a DRS-vonalnál, de kitalálta, hol kell lennie és végrehajtotta az előzést, utána pedig vissza tudta tartóztatni Charles-t.”
Horner a DRS-játék ellenére is pozitívan nyilatkozott az új 2022-es autókról és a szabályváltozások céljáról: „Ami szerintem nagyon biztató az új szabályok kapcsán, hogy az eddigi két versenyen vagy tízszer megelőzte egymást Max és Charles, és ilyet nem láthattunk az előző években.”