Csupán a harmadik erőnek bizonyult a bahreini évadnyitón a Mercedes, amely végül a Red Bullok dupla kiesésének köszönhetően így is dobogóval zárták a futamot. Viszont nemcsak a fő problémának elkönyvelt pattogással gyűlt meg a bajuk, hanem például a végsebesség hiányával is: az egyenesekben jelentősen, nagyjából 8 km/h-val voltak lassabbak az időmérőn az etalonnak számító Red Bullnál. Ráadásul feltűnő volt, hogy a versenyen mennyire szenvedtek a Mercedes motorját használó ügyfélcsapatok.
James Allison, a vb-címvédő istálló technikai vezetője ugyanakkor állítja: nem a motorerő hiányának volt köszönhető a gyenge végsebesség – minderről a Mercedes bahreini futamértékelő videójában beszélt a szakember:
„Úgy gondolom, ennek nagy része a hátsó szárnyunk méretéből adódik. Ha megnézzük az autókat egymás után, főként a hátsó szárnyuk elülső részét, akkor látható, hogy mi futottunk a legnagyobb hátsó szárnnyal. A hátsó szárnyak komoly szerepet játszanak abban, mekkora légellenállása van az autónak, ami pedig fontos tényező abban, hogy milyen lesz autó végsebessége az egyenesben” – magyarázta Allison.
„Persze vannak más eltérések is: lehetnek apró különbségek a motorerőben is. De szerintem egyik csapat sem tudja pontosan, mi a sorrend ezen a téren, és valószínűleg kicsik a különbségek, ha egyáltalán vannak. A hátsó szárnyaknál ugyanakkor látható a differencia, és nekünk volt a legnagyobb szárnyunk.”
Allison azt is elismételte, amit Andrew Shovlin már elmondott: a teljesítményük elsősorban amiatt volt gyenge, mert kompromisszumokat kellett kötniük a delfinezés csillapítása érdekében – de a szakember szerint néhány futamon belül újra az élre kerülhetnek.