DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Ez okozza a fő gondot a Mercedesnél

Andrew Shovlin, a konstruktőri címvédő csapat vezető pályamérnöke mondta el, miért volt gyenge a tempójuk Bahreinben – de úgy érzi, sok teljesítményt nyerhetnek viszonylag gyorsan.

Csak a harmadik erőnek bizonyult a szezonnyitó Formula-1-es idénynyitón a Mercedes: teljesítményük egyértelműen elmaradt a Ferrariétól és a Red Bullétól egyaránt. A felvételeken egyértelmű volt, hogy küszködik a csapat a W13-assal: a legtöbb rivális autójával ellentétben náluk még mindig jelentős mértékben megfigyelhető volt a „ground effect” kellemetlen mellékhatása, a delfinezésnek nevezett jelenség. Andrew Shovlin, a Mercedes vezető pályamérnöke végső soron arra vezette vissza a tempóhiányt is:

mercedes-bahrein-1



„A prioritás, hogy úrrá legyünk a teljesítménybeli problémáinkon. Az autónkkal nem tudunk pole-pozíciókért és győzelmekért harcolni, és ezt nem tűrhetjük sokáig, amennyiben meg akarjuk tartani a reményt arra, hogy megnyerjük a világbajnokságot. Trükkös volt az autó egyensúlya, de a fő probléma egyszerűen a tapadás hiánya, amelyet az a tény okoz, hogy magasan kell futtatnunk az autót, hogy elkerüljük a pattogást” – magyarázta a RacingNews365.com által idézett szakember.

Shovlin ugyanakkor bizakodó, hogy a lemaradásuk jelentős részét le tudják majd dolgozni idővel: „Elég nagyok a különbségek, de azt látjuk, hogy komoly teljesítményt tudunk kinyerni viszonylag gyorsan. A csapat is jól dolgozott, az autó megbízható volt. Rengeteg ötletünk van arra, mivel próbálkozzunk a tempónk javítása érdekében, és keményen fogunk dolgozni a következő napokban és hetekben, hogy ezt a pályán is bemutassuk.”

A Mercedes mérnöke azzal elégedett volt, hogy – a Red Bullok kiesései után – komoly pontszerzéssel és egy dobogóval távozhattak Bahreinből: „Tudtuk a hétvége előtt, hogy nem vagyunk elég gyorsak, szóval az volt a célunk, hogy mentsük a kárt a bajnokság szempontjából. A tempó tekintetében többé-kevésbé a senki földjén vagyunk: nem igazán tudtunk reális nyomást helyezni a Red Bullra és a Ferrarira, és mi sem voltunk nyomás alatt a mögöttünk érkezők által. Ez lehetővé tette, hogy kicsit játszunk a stratégiával, és elég korán három kiállásra is álltunk Lewisszal.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: