Lewis Hamilton a bahreini teszt során többször is úgy fogalmazott, hogy jelenleg nem érzi esélyesnek a győzelemre a Mercedes 2022-es autóját, s azt üzente az ebben kétkedőknek, hogy meglepetés fogja őket érni a tempójukat illetően a szezonnyitón. Márpedig kétkedők voltak bőséggel: Carlos Sainz például kifejtette, hogy nem dől be a rivális csapat kommunikációjának, mivel minden tesztidőszak után igyekeznek a saját produkciójukat kisebbíteni, az ellenfeleket pedig feldicsérni.
Hasonló álláspontra helyezkedett a Red Bull Formula-1-es tanácsadója, Helmut Marko is, aki a Sport1-nek beszélt a két fő rivális teszten nyújtott teljesítményéről: „Tudjuk, hogy a Ferrari egy jó autót épített, amely még rendkívül megbízható is. De azt is tudjuk, hogy a Mercedes állandóan nyafogni szokott a teszteken, aztán pedig hirtelen bumm! Ugyanez volt tavaly is: voltak problémáik a teszten, mégis megnyerték az első futamot.”
Azt ugyanakkor az energiaitalosok szakembere az osztrák OE24-nek elismerte, hogy például a Mercedes „oldaldoboz nélküli” újítása nem nyűgözte le annyira, mivel egyelőre nem bizonyult a leggyorsabbnak: „Inkább a teljesítményt néztük, az pedig nem nyűgözött le annyira. Forradalminak tűnik, amivel a Mercedes előállt, de ami számít, az a köridő.”
Ami viszont magukat illeti, Marko roppant elégedetten értékelte a Red Bull teljesítményét a bahreini gyakorlás végén, és rámutatott, hogy például a delfinezés terén sokkal jobb helyzetben vannak, mint a Mercedes:
„Max C3-as gumikon futott köre fontosabb volt, mint a C5-ösön elért leggyorsabb ideje, mivel ezt a keveréket fogjuk használni a kvalifikáción a versenyhétvégén. A nagy fejlesztésünk úgy működött Bahreinben, ahogy azt vártuk. Mindkét pilótánk remekül boldogul az autóval. Emellett nem volt komoly gondunk az egyenesben való pattogással, ami különösen hatással lehet a megbízhatóságra. A Mercedesnek még úrrá kell lennie ezen.”