DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Először célzott Masi menesztésére az FIA

Fennáll a lehetősége, hogy új versenyigazgatót neveznek ki – mondta az együlésesek igazgatója, Peter Bayer. Bárhogy is lesz, Masi eddigi teendőit több szakember között osztják fel.

Peter Bayer az FIA motorsportért felelős főtitkára, akit nemrég az együléses szakág igazgatójának neveztek ki – utóbbi pozíciójában a Formula-1 is alá tartozik. A szakvezető felügyeli az Abu Dhabi Nagydíj FIA-vizsgálatát is, amelynek eredményét csak március 18-án, a bahreini szezonnyitón tárják a nyilvánosság elé. Szakmai körökben sokan arra számítanak, hogy a vizsgálat következményeként Michael Masi elveszíti a versenyigazgató pozíciót – egy frissen adott interjúban Bayer valóban célzott a leváltásra.

„Michael szuper munkát végzett sok szempontból. Határozottan nem akarjuk elveszíteni, és ezt vele is közöltük” – idézi a BBC Sport az igazgatót, aki először dicsérte Masit, majd hozzátette: „Ugyanakkor fennáll a lehetősége, hogy új versenyigazgató lesz.”

Bayer beismerte azt is, Masi feladatköre túlságosan összetett volt a Formula-1-es versenyhétvégéken: a jövőben több tisztviselő közt osztják szét a teendőket, melyekkel eddig Masi volt megbízva.

 



„Vizsgáljuk, hogyan osszuk fel a versenyigazgató különböző feladatait, aki egy személyben sportigazgató, biztonsági és pályadelegált is. Ez egyszerűen túl sok volt. Ezeket a pozíciókat több ember közt kell felosztani, ami lecsökkenteni a versenyigazgatóra nehezedő terhet” – mondta Bayer. Hozzátette, az FIA fontolóra vette azt is, hogy irányítóközpontot hoz létre genfi bázisán, amely a versenyigazgató keze alá dolgozik – hasonlóan az F1-es csapatokhoz, akik főhadiszállásukról támogatják a bokszfal munkáját.

Peter Bayer megerősítette, hogy a csapatfőnökök rádiózása a versenyigazgató felé tiltott lesz a jövőben, megakadályozva ahhoz hasonló esetet, ami Abu Dhabiban történt, mikor a nagycsapatok vezetői befolyásolni próbálták Masi döntéseit. A rádiócsatornát csak a csapatmenedzserek használhatják, ráadásul ezentúl ők is egy kijelölt FIA-alkalmazottal lesznek kapcsolatban, hogy ne vonják el a versenyigazgató figyelmét.

Az együlésesek igazgatója elismerte azt is, a biztonsági autós szabályok és a versenyirányítás felülvizsgálata napirenden van. Egy lehetséges követendő példa a NASCAR: „Ha az utolsó két körben a verseny semlegesítése szükséges, a körszámlálás véget ér, a köröket pedig hozzáadják a biztonsági autós fázis végéhez” – magyarázta, mi a gyakorlat Amerikában. „Ez az F1-ben üzemanyagproblémához vezethet, ezért kell alaposabban vizsgálni. Megkérdeztük a csapatoktól azt is, releváns-e még kérésük, hogy ne biztonsági autó alatt érjen véget a verseny. Erre mind rábólintottak” – mondta Bayer.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: