Peter Bayer az FIA motorsportért felelős főtitkára, akit nemrég az együléses szakág igazgatójának neveztek ki – utóbbi pozíciójában a Formula-1 is alá tartozik. A szakvezető felügyeli az Abu Dhabi Nagydíj FIA-vizsgálatát is, amelynek eredményét csak március 18-án, a bahreini szezonnyitón tárják a nyilvánosság elé. Szakmai körökben sokan arra számítanak, hogy a vizsgálat következményeként Michael Masi elveszíti a versenyigazgató pozíciót – egy frissen adott interjúban Bayer valóban célzott a leváltásra.
„Michael szuper munkát végzett sok szempontból. Határozottan nem akarjuk elveszíteni, és ezt vele is közöltük” – idézi a BBC Sport az igazgatót, aki először dicsérte Masit, majd hozzátette: „Ugyanakkor fennáll a lehetősége, hogy új versenyigazgató lesz.”
Bayer beismerte azt is, Masi feladatköre túlságosan összetett volt a Formula-1-es versenyhétvégéken: a jövőben több tisztviselő közt osztják szét a teendőket, melyekkel eddig Masi volt megbízva.
„Vizsgáljuk, hogyan osszuk fel a versenyigazgató különböző feladatait, aki egy személyben sportigazgató, biztonsági és pályadelegált is. Ez egyszerűen túl sok volt. Ezeket a pozíciókat több ember közt kell felosztani, ami lecsökkenteni a versenyigazgatóra nehezedő terhet” – mondta Bayer. Hozzátette, az FIA fontolóra vette azt is, hogy irányítóközpontot hoz létre genfi bázisán, amely a versenyigazgató keze alá dolgozik – hasonlóan az F1-es csapatokhoz, akik főhadiszállásukról támogatják a bokszfal munkáját.
Peter Bayer megerősítette, hogy a csapatfőnökök rádiózása a versenyigazgató felé tiltott lesz a jövőben, megakadályozva ahhoz hasonló esetet, ami Abu Dhabiban történt, mikor a nagycsapatok vezetői befolyásolni próbálták Masi döntéseit. A rádiócsatornát csak a csapatmenedzserek használhatják, ráadásul ezentúl ők is egy kijelölt FIA-alkalmazottal lesznek kapcsolatban, hogy ne vonják el a versenyigazgató figyelmét.
Az együlésesek igazgatója elismerte azt is, a biztonsági autós szabályok és a versenyirányítás felülvizsgálata napirenden van. Egy lehetséges követendő példa a NASCAR: „Ha az utolsó két körben a verseny semlegesítése szükséges, a körszámlálás véget ér, a köröket pedig hozzáadják a biztonsági autós fázis végéhez” – magyarázta, mi a gyakorlat Amerikában. „Ez az F1-ben üzemanyagproblémához vezethet, ezért kell alaposabban vizsgálni. Megkérdeztük a csapatoktól azt is, releváns-e még kérésük, hogy ne biztonsági autó alatt érjen véget a verseny. Erre mind rábólintottak” – mondta Bayer.