DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Brundle: Elfogadhatatlan, amit Wolff mondott a rádióban

A Mercedes kitartóan ágál Michael Masi ellen, pedig Toto Wolff inkorrektül viselkedett a versenyigazgatóval szemben Abu Dhabiban, mikor befolyásolni próbálta döntéseit – világított rá az egykori F1-es.

A következő szezonban várhatóan megtiltják a csapatfőnök és a versenyigazgató közti rádiós kapcsolatot, és kizárólag az erre kijelölt személy, a csapatmenedzser számára teszik lehetővé a kommunikációt – mondta korábban Ross Brawn. Az Abu Dhabi Nagydíjon mindkét rivális csapatfőnök, Toto Wolff és Christian Horner is manipulálni próbálta Michael Masi döntéseit üzeneteivel. Az egykori F1-es, Martin Brundle szerint elfogadhatatlan az ilyen befolyásolási kísérlet.

„Száz százalék, ezt meg kell akadályozni. Az első biztonsági autós fázis során, amikor Giovinazzi Alfa Romeója a szervizúttól távolabb állt meg, Toto rádiózott Masinak, hogy ’Michael, ne legyen safety car’. Így próbált meg befolyásolni így biztonsági döntést” – mondta a Sky Sports Abu Dhabi Nagydíjjal foglalkozó friss műsorában Brundle, Wolffot nevesítve a csapatfőnökök közül. „Ez teljesen elfogadhatatlan és Toto tisztában van vele. Ilyen nem fordulhat elő.”



Brundle felidézte: a korábbi irányítás idején, Charlie Whiting keze alatt is létezett a csapatok és FIA közti kapcsolat, de Whiting nem volt olyan előzékeny, mint Masi. A versenyigazgató helyettese, Herbie Blash közreműködésével leszerelte a fontoskodókat.

„Akkoriban, Herbie és Charlie idején, mikor Charlie-val próbáltak beszélni, Herbie válaszolt, hogy ’ő most elfoglalt, majd vissza fog hívni’. Persze nem hívta, mert Charlie-t a pályán levő káosz foglalta le, neki azon kellett dolgoznia, hogy a versenyt újraindítsák” – beszélt arról Brundle, hogy a versenyigazgató legfontosabb dolga nem az, hogy csapatokkal cseverésszen.

Mindenesetre jelen pillanatban úgy tűnik, a Mercedes kampányának is köszönhetően Michael Masi lecserélése versenyigazgatóként borítékolható. Ha az FIA vizsgálata arra a következtetésre is jut, hogy a csapatok és versenyigazgató kommunikációját korlátozni kell utóbbi zavartalansága érdekében, ennek előnyeit vélhetően már más versenyigazgató fogja élvezni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: