Az F1-es protokoll szerint a csapatmenedzserek kommunikálnak Michael Masi versenyigazgatóval az erre a célra fenntartott csatornán: a Red Bullnál Jonathan Wheatley, a Mercedesnél Ron Meadows hangját hallottuk sűrűn.
Az Abu Dhabi Nagydíjon azonban megjelent az éterben Christian Horner és Toto Wolff is, előbbi a biztonsági autó mögötti lekörözöttek ügyébe akart beleszólni, utóbbi pedig akkor méltatlankodott, mikor az utolsó körre elengedték a futamot. Mindketten érezhetően zavarták Masi munkáját: a versenyigazgató Wolffnak vissza is szólt, hogy autóversenyzés zajlik.
„Nem elfogadható, hogy csapatfőnökök nyomás alá helyezik Michaelt egy futam során” – mondta az esetről Ross Brawn az Auto Motor und Sport lapnak. „Ez olyan, mintha az edzők a bíróval tárgyalnának egy focimeccsen.”
„Toto Wolff nem követelheti, hogy a safety car ne jöjjön be, Christian Horner sem mondhatja meg, hogy az autóknak vissza kell venniük a kört. Ez a versenyigazgató megítélésén múlik. A következő évben megszüntetjük ezt a kapcsolatot” – szögezte le Brawn, hogy a következő évtől megtiltja a csapatfőnököknek, hogy a csapatmenedzserre és Masira tartozó csatornát használják.