DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Masi: Teljesen megszokott beszélgetés volt ez

A versenyigazgató szerint semmi rendkívüli nem volt abban, hogy az F1-es Szaúd-arábiai Nagydíj második megszakítása során Verstappen rajthelyéről „egyezkedtek” a véleményes rajt utáni manőver után.

Szürreálisnak ható rádióbeszélgetések zajlottak le a Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíj második piros zászlós megszakítása során. Történt ugyanis, hogy az előző újraindításnál Lewis Hamilton jobban kapta el a startot a pole-ból induló Max Verstappennél, aki azonban a külső íven befordulva igyekezett visszavágni, de csak a pályát elhagyva tudta visszavenni az első helyet.

Ezek után hallhattuk Michael Masi versenyigazgató és Jonathan Wheatley Red Bull-sportigazgató eszmecseréjét, amiben előbbi „felajánlotta” az energiaitalosoknál, hogy adják úgy vissza a pozíciót Hamiltonnak, hogy Verstappent az újabb rajtnál a brit mögé sorolják a rajtrácson. Végül ez is valósult meg, miközben a kettejük közé az előző startnál beékelődő Esteban Ocon örökölte meg az első rajtkockát.

masi-dppi-2021-f1



Bár a beszélgetés alkudozásnak hathatott, Masi szerint valójában nagyon is mindennapos dologról van szó – így magyarázta a történteket a sajtónak nyilatkozva: „Nem nevezném ezt egy megállapodásnak a versenyigazgató részéről, nincs hatásköröm arra, hogy ebben a helyzetben bármire is utasítsam a csapatokat. Ajánlatot tehetek nekik, amit megcsinálhatnak, de a döntés az övék” – mutatott rá a versenyigazgató, akit a MotorSportWeek.com szaklap idézett.

„Nyilván a felügyelőknek van jogköre büntetéseket kiosztani, de elmondhatom nekik az én álláspontomat. Ezért ajánlottam fel nekik, hogy átadják a pozíciót. Ez a piros zászló eredménye volt, amelyet a 3-as kanyarban történt baleset miatt kellett belengetni. Minden egyes piros zászlós helyzetnél az elsődleges prioritás, hogy a pilóták biztonságban legyenek, utána pedig mozgósítani a marsallokat a pálya takarítására és ilyesmi. Szóval talán hosszabbnak tűnhetett, mint általában, de valójában ez egy nagyon is átlagos beszélgetés.”

„Amikor láttam, mi történt a 2-es kanyarban, azonnal javasoltam a stewardoknak, hogy felajánlom a lehetőséget a Red Bullnak, hogy visszaadják azt a pozíciót. Nyilván rögtön utána jött a piros zászló, és abszolút az volt a prioritás, mielőtt ezt az ügyet folytathattuk. Mivel megszakítás alatt voltunk, lehetőség volt rá, hogy még a verseny folytatása előtt korrigáljuk ezeket. Ez egy teljesen megszokott beszélgetés volt, ami számos alkalommal rendszeresen előfordult idén és korábban is.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: