Az elmúlt években sokszor érte az a kritika a Formula-1-et, hogy következetlen döntések születnek, s ez olykor az alapvetően az utóbbi esztendők legizgalmasabbjának tartott 2021-es évadra is rányomta a bélyegét – nem utolsósorban a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjon történtek miatt. Ennek kapcsán Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója egyszer már megfogalmazott egy kemény kritikát, most azonban a csapat honlapján megjelent írásában azt taglalja, hogy mindezért a csapatok is nagy mértékben felelősek:
„Nyilvánvaló, hogy a fókusz az Abu Dhabiban történteken van, amely kapcsán az FIA is vizsgálatot folytat, de véleményem szerint az inkább egy tünet volt, semmint az ok” – vélekedett Brown. „Rendszerszintű problémák voltak azzal kapcsolatban, hogy ki is alkotja a szabályokat, az FIA vagy a csapatok, s ezek váltak láthatóvá az utóbbi években, olykor elég nagyszabású eseteknél. Egyértelmű, hogy néhány szabály és betartatásuk nem elfogadható úgy, ahogy most van.’
’Senki sem elégedett a szabályok betartatásával kapcsolatos következetlenségekkel, de ezeket rendre kihasználják a csapatok, hogy előnyhöz jussanak. Korábban is elmondtam, hogy a csapatoknak túl nagy hatalmuk van, s ezt csökkenteni kell. Jelentős szerepünk van a szabályok kialakításában és a Formula-1 vezetésében, de ezt nem mindig az vezérli, mi a legjobb a sportnak. Igen, meg kell hallgatni a csapatokat és figyelembe kell venni a szempontjaikat, különösen a hosszú távú stratégiák kapcsán. De olykor úgy fest, mintha bizonyos csapatok irányítanák a sportot.”
„Ne felejtsük el, hogy mi, a csapatok járultunk hozzá a szabályok betartatása körüli következetlenségekhez. A csapatok gyakoroltak nyomást annak kapcsán, hogy semmiképp se biztonsági autó mögött érjenek véget a futamok. A csapatok szavaztak meg sok olyan szabályt, amely miatt panaszkodnak. A csapatok használják arra a versenyigazgatóval történő rádióbeszélgetéseket, hogy megpróbálják befolyásolni a büntetéseket és a versenyek kimenetelét, s ez olyan pontra jutott, hogy túl izgatottá váló csapatfőnökök igyekeznek nyomást gyakorolni a versenyirányításra. Ez nem túl építő jellegű az F1 számára. Olykor ez inkább érződik pantomim előadásnak, semmint egy globális sport csúcsának.”
Brown hozzátette: az új FIA-elnök, Mohammed Ben Sulayem érkezésével lehetőség nyílik arra, hogy megreformálják az F1-et a fent taglalt szempontokból. Azt a McLaren-vezér is elismerte, hogy a „korábbi autokratikus vezetés” – ezzel vélhetően a Bernie Ecclestone nevével fémjelzett érára célzott – szükség volt a csapatokkal és a részvényesekkel való tárgyalásokra, hogy helyes irányba haladjon a sport, de mostanra megújult az F1, így előnyösebb lenne, ha újra határozott irányítás alá kerülne.